سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میشوستین: تحریم‌ها علیه روسیه برای اعمال کنندگان آن زیانبار است

نخست وزیر روسیه گفته تحریم‌ها علیه روسیه تنها برای کسانی که آن را اعمال می‌کنند زیانبار است.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه امروز سه شنبه تاکید کرد که اقتصاد این کشور توانایی سازگاری را حتی در مواجهه با تحریم‌های یکجانبه بی سابقه نشان می‌دهد.

نخست وزیر این کشور در یک سخنرانی ویدئویی در کنفرانس سازمان همکاری شانگهای که در مسکو برگزار شد، توضیح داد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه تنها به «خسارت شدید» برای کسانی که آن را اعمال می‌کنند، منجر می‌شود.

به گفته میشوستین، غرب قصد دارد روسیه را «به خاطر هر اتفاقی که می‌افتد» سرزنش کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این کنفرانس تاکید کرد: با اطمینان می‌توانیم بگوییم که هیچ کس نمی‌تواند جلوی اقتصاد روسیه را بگیرد و ثبات سیاسی داخلی را تضعیف کند.

میشوستین در ادامه گفت، تجارت بین روسیه و شرکای آن در سازمان همکاری شانگهای (SCO) در هشت ماه اول سال ۲۰۲۲ بیش از یک سوم افزایش یافت و صادرات محصولات کشاورزی سریع‌ترین افزایش را داشت.

تجارت بین روسیه و کشور‌های سازمان همکاری شانگهای بین ژانویه تا اوت بیش از یک سوم افزایش یافت و به بیش از ۱۵۶ میلیارد دلار رسید.

وی گفت: ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا این روند مثبت پیشرفت کند و همکاری‌ها در همه زمینه‌ها تقویت شود.

میشوستین تخمین زد که تجارت محصولات کشاورزی، از جمله مواد غذایی، نزدیک به یک چهارم افزایش یابد و به ۸.۵ میلیارد دلار برسد.

سران دولت‌های چین، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان و همچنین وزرای خارجه هند و پاکستان از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت کردند. کشور‌های ناظر بلاروس، ایران و مغولستان و همچنین ترکمنستان نیز در این مراسم حضور داشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
اولین بار است که اسم میشوستین،نخست وزیر روسیه را میشنوم.همیشه پوتین بود فقط