سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جهش تولید در ۳۲۰ هزار هکتار دیم زار استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح جهش تولید در ۳۲۰ هزار هکتار اراضی دیمزار استان اجرا می‌شود.

نادر تقی‌زاده گفت: از سطح ابلاغی 320 هزار هکتار میزان 28 هزارو 681 هکتار عقد قرارداد در سامانه دیمزار در 11 شهرستان ، 61 دهستان ، 279 روستا با 2 هزارو 383 کشاورز ثبت شده که در بین 21 استان رتبه اول را استان اردبیل به خود اختصاص داده است .  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: تعداد 171 کارشناس و 145 همکار ستادی استانی و شهرستانی در اجرای طرح فعال هستند و جهت اجرای موفقیت آمیز این طرح 76 هزار و 800 لیتر بذر مال در بین مراکز و شرکت های تولید بذر رسمی توزیع وتابحال میزان 15 هزار لیتر مصرف گردیده و 3750 تن بذر مال شده است.  

به گفته او، برای پروژه های مهم طرح برنامه های لازم از جمله حفظ بقایای گیاهی در سطح 3116 هکتار ، کشت عمود بر شیب در سطح 1439 هکتار، تبدیل آیش زرد به سبز در سطح 1064 هکتا ر و کشت مستقیم در سطح 1030 هکتار انجام شده است.  

تقی زاده گفت: در بحث جذب ادوات از تعداد 56 دستگاه تخصیصی 52 پرونده به بانک ملی معرفی و تعداد 41پرونده تکمیل و آماده پرداخت تسهیلات است که تسهیلات تعداد 14 دستگاه ادوات به مبلغ 13 میلیارد ریال پرداخت شده و 5 دستگاه تحویل زارعین گردیده است.
وی ادامه داد : در بحث بازسازی و نوسازی کمباین 141 دستگاه برای استان تخصیص یافته که جلساتی در این خصوص برگزار گردیده و با کمباین سازی هم هماهنگ شده و در حال تشکیل پرونده و معرفی به بانک هستیم.

او می گوید: در بحث برنامه های آموزشی با برنامه ریزی برای گروه های هدف کشاورزی طرف قرارداد ، صاحبان دستگاه های کشت مستقیم و رانندگان حرفه ای و رهبران محلی و کشاورزان پیشرو دیمکار 185 مورد انواع برنامه آموزشی کلاس ، کارگاه و روز مزرعه اجراشده و همچنین تعداد 1216 نفر روز آموزش انفرادی و 7 مورد برنامه رادیویی و تلویزیونی و پخش از رسانه استانی و مستند سازی اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح جهش دیمزار به منظور افزایش تولید و بهره وری توسط جهاد کشاورزی با همکاری ستاد فرمان حضرت امام (ره) در اراضی دیمزار استان اجرا می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.