سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجیره تامین و مشکلات ژئوپلیتیک

افزایش قیمت فلزات حیاتی برای تولید باتری، حاشیه سود تامین کنندگان و خودروسازان الکتریکی را تهدید می‌کند.

در گزارشی که S&P Global Mobility منتشر کرده هشدار داده است که زنجیره تامین شکننده که در پی تنش‌های ژئوپلیتیکی و برخی مسائل دیگر ایجاد شده است، می‌تواند به تولید برنامه‌ریزی شده باتری خودرو‌های الکتریکی (EV) ضربه بزند و آن را تحت تاثیر قرار دهد.

این شرکت که ارائه‌دهنده اطلاعات صنعت خودرو است گفت فروش خودرو‌های هیبریدی و باتری‌های برقی و هیبریدی از تولیدکنندگان تجهیزات اصلی در حالی که آن‌ها برای یافتن مواد خام تلاش می‌کنند با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. این در حالی است که تقاضای سالانه بازار برای باتری‌های لیتیوم یونی در حدود ۳.۴ تراوات ساعت (TWh) تا سال ۲۰۳۰ تعیین شده است.

همچنین در این گزارش گفته شد که افزایش قیمت فلزات حیاتی برای تولید باتری، حاشیه سود تامین کنندگان و خودروسازان را تهدید می‌کند، زیرا مسائل مربوط به تولید این فلزات باعث افزایش قیمت قطعات و وسایل نقلیه می‌شود.

گراهام ایوانز، مدیر زنجیره تامین خودرو و فناوری گفت: عناصری مانند لیتیوم، نیکل و کبالت بدون تلاش‌های جدی به باتری‌های برقی و سایر اجزا تبدیل نمی‌شوند. مراحل میانی بین حفاری عناصر و مونتاژ نهایی یک نقطه خاص و مهم است.

رویترز در اوایل این ماه گزارش داد، خودروسازان برتر جهان قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱.۲ تریلیون دلار برای توسعه و تولید میلیون‌ها خودروی الکتریکی، همراه با باتری‌ها و مواد خام هزینه کنند. در این گزارش آمده است: دستیابی به این اهداف حجمی نیازمند منحنی رشد تند برای این صنعتِ در حال رشد است.

شرکت تسلابه عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو‌های برقی، در سال ۲۰۳۰ به حدود ۱۳۹ هزار تن نیکل نیاز خواهد داشت که بیشترین نیاز در بین شرکت‌های خودروسازی محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.