سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دیوان عدالت اداری:

صدور احكام صحیح در هیئت‌های رسيدگی به تخلفات اداری موجب كاهش تخلفات در سازمان‌ها خواهد شد

مظفری گفت: با شناسایی زمینه های بروز تخلف و صدور احكام صحیح از سوی هیئت های رسيدگی به تخلفات اداری می توان شاهد بازدارندگی وكاهش تخلفات در سازمان ها بود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: آموزش و پرورش امانتدار بزرگی است و باید به مخاطرات آن توجه جدی داشت و از خطا‌های این مجموعه نمی‌توان به سادگی گذشت و نباید اجازه بدهید که خطا‌های آن به فساد تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری نقش هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در جهت کاهش بروز تخلفات اداری را از راهبرد‌های اصلی در این حوزه دانست و افزود: این هیئت‌ها باید با احساس مسئولیت بیشتر و بیش از آنچه که در قانون برای آن‌ها در نظر گرفته شده عمل کنند و نباید منتظر ثبت تخلف و شکایت بمانند و همیشه یک قدم جلوتر و با اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از وقوع تخلف، پیشرو باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری بحث آسیب شناسی را برای کلیه دستگاه‌های اجرایی در حوزه پیشگیری مهم دانست و افزود: با شناسایی زمینه‌های بروز تخلف و صدور احکام صحیح از سوی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری می‌توان شاهد بازدارندگی وکاهش تخلفات در سازمان‌ها بود.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات دیداری و شنیداری و دیدار چهره به چهره مدیران با کارکنان و معلمان در کاهش بروز تخلفات، یکی از راهکار‌های اثربخش در حوزه کاهش تخلفات اداری می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری تکریم معلمان و حفظ شان جایگاه آن‌ها را مهم دانست و افزود: اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری باید متصف به اوصاف اخلاقی و اداری باشند و در جلسات رسیدگی حتی اگر فردی خطای بزرگی مرتکب شده باشد، باید اخلاق را رعایت کند و شان و جایگاه انسان‌ها را در نظر بگیرند و در گفتار و رفتار سرآمد مجموعه خود باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری به اهمیت تصمیم گیری در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری تاکید کرد و گفت: تعجیل در صدور رای در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری آفت مهمی در تصمیم گیری است و دادرسی باید عادلانه و منصفانه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ضمن تاکید بر حضور همه اعضا در زمان تشکیل هیئت‌های رسیدگی به تخلفات در سازمان‌ها تحقیق از منابع مختلف را در تصمیم گیری درست حائز اهمیت دانست و افزود: باید تلاش کنیم در تصمیم گیری‌ها رضایت حق تعالی، رعایت کامل قانون و در نهایت صدور حکم مستدل و مستند ملاک کار قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.