سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز خرید حمایتی زعفران در نیشابور

خرید حمایتی زعفران از کشاورزان نیشابوری آغاز شد.

مبارکی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور در اولین جلسه هماهنگی خرید حمایتی زعفران  با اعلام آمادگی این مدیریت و ادارات تابعه برای خرید حمایتی زعفران توسط دولت از هفتم آبان امسال گفت: قیمت اعلامی دولت، قیمت پایه محسوب می‌شود.

او افزود: دولت قصد دخالت در خرید زعفران توسط بازار را ندارد و هدف از این اقدام، حمایت از تولیدکنندگان و تثبیت قیمت زعفران در بازار است تا از ضرر احتمالی زعفران کاران جلوگیری شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور ادامه داد: خرید حمایتی زعفران توسط دولت طبق دستورالعمل ابلاغی مصوبه شورای اقتصاد، در ۱۲ مرکز در سطح استان و با مباشرت سازمان تعاون روستایی و اتحادیه ذکر شده، با حضور دستگاه‌های نظارتی و انجام آزمون دقیق توسط خبره محلی، ناظر دولتی و آزمایشگاه‌های مورد تایید انجام می‌گیرد که نیشابور نیز یکی از این مراکز خرید است.

مبارکی بیان کرد: فقط زعفران تولیدی امسال از کشاورزان خریداری می‌شود و زعفران واسطه‌ها تحت هیچ شرایطی توسط دولت خریداری نخواهد شد و مرجع نهایی برای تشخیص و تعیین نوع و درجه زعفران هم، آزمایشگاه است.

او تصریح کرد: خشکسالی‌های سال‌های قبل و تغییر اقلیم باعث کاهش تولید بین ۴۰ تا ۵۰ درصد شده، ولی با این حال هنوز به اوج تولید گل نرسیده ایم و احتمالا طی ۱۰ روز آینده شاهد تولید و عرضه حداکثری در شهرستان باشیم.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور  با اشاره به اینکه عمر متوسط مزارع زعفران شهرستان بین ۵ تا ۶ سال است، سطح زیر کشت زعفران در شهرستان نیشابور را چهار هزار و ۵۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: مزارع زعفران نیشابور جوان بوده و ارزش سرمایه گذاری در این حوزه را دارد و امسال پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص عاید زعفرانکاران نیشابوری شود.

مبارکی اظهار کرد: تولید زعفران خراسان رضوی در حدود ۳۲۰ تن است و می‌توان گفت بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تولید زعفران کشور با دستان زحمتکش زعفران کاران این استان انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.