سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منع عرضه محصولات دخانی در فضای مجازی ابلاغ شد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نظارت دقیق در منع عرضه محصولات دخانی در فضای مجازی ابلاغ شده است همچنین تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان باید دخانیات را به طور شناسه‌ دار عرضه کنند.

قاسم نوده‌فراهانی گفت: طرح شناسه‌دار کردن محصولات دخانی از امور بسیار مهمی است که هم زمان به حوزه‌های اقتصادی، بهداشتی، روانشناختی و … مربوط می‌شود و اتاق اصناف ایران با همکاری اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و اتحادیه‌های مرتبط با فروش محصولات داخلی، می‌توانند گام‌های مؤثری را در زمینه ساماندهی زنجیره تأمین و توزیع از طرق قانونی و در نهایت کاهش مصرف این محصولات بردارند.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: برای اجرای دستورالعمل ماده ۷ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص دخانیات، مواردی احصا شده و نشست‌های متعددی را نهاد‌های متولی برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به بند‌هایی از دستورالعمل فوق گفت: بسیاری از این بند‌ها امروز در جامعه جا افتاده است. مطابق این دستورالعمل تمامی تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان موظف هستند محصولات دخانی را به طور «شناسه‌دار» عرضه کنند و نسبت به اتمام موجودی کالا‌های فاقد شناسه در انبار‌ها توجه کافی داشته باشند.

فراهانی گفت: همچنین ممنوعیت فروش به افراد زیر ۱۸ سال نیز سال‌ها است که مورد تاکید کارشناسان قرار گرفته است و همگان بر آن تاکید دارند. در خصوص ممنوعیت فروش ۴۱ نشان تجاری قاچاق نیز اقدامات خوبی انجام شده و فهرست اسامی آن‌ها به اطلاع تمامی عرضه‌کنندگان رسانده شده است.

او افزود: با توجه به درخواست این اتاق، مجوز فروش سیگار به اتحادیه دکه‌داران، جراید و … داده شده است تا اعضا به صورت نمایندگی زنجیره‌ای با کد آیسیک تخصصی اصناف و کسب پروانه کسب اقدام کنند. نظارت دقیق در منع عرضه محصولات دخانی در فضای مجازی نیز ابلاغ شده است و همچنین به اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی اطلاع رسانی شده است که نسبت به تهیه و توزیع پوستر «سیگار کالای زیان‌آور» اقدام کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: از تمامی افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند انتظار داریم در خصوص کاهش مصرف و نیز شناسه‌دار کردن این محصول همکاری کنند. بازرسان اتاق‌های اصناف و سازمان‌های صمت نیز لازم است در زمان مراجعه به عرضه‌کنندگان در وهله اول، دقت کنند که محصولات دخانی بدون شناسه سلامت عرضه نشده باشند و در وهله دوم بررسی کنند که واحد‌های صنفی با دریافت فاکتور رسمی از عمده فروشان این کالا را تهیه کرده باشند.

فراهانی گفت: بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط، به تمامی مراکز استان و شهرستان‌ها ابلاغ شده است و در این نشست رؤسای مراکز استان اتاق‌های اصناف نیز به صورت ویدئو کنفرانس حضور یافته‌اند تا بالاترین سطح از تعامل شکل بگیرد. ما معتقدیم ریشه کن کردن قاچاق، عزم ملی می‌خواهد و باید در بازرسی و نظارت در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ضروری است تمامی عرضه کنندگان محصولات دخانی از سال ۱۴۰۲ نسبت به نصب و استقرار پایانه فروشگاهی اقدام کنند که در صورت اجرای این قانون بسیاری از مشکلات موجود رفع شده است.

برچسب ها: اتاق اصناف ، دخانیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.