سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری باند کلاهبرداران حرفه‌ای با شگرد کپی برداری از کارت‌های بانکی

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری باند کلاهبرداران حرفه‌ای که با شگرد کپی برداری از کارت‌های بانکی ۷ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۳۰ پرونده در استان کرمانشاه و ۴۵ پرونده در استان‌های دیگر تشکیل شده است گفت : اعضای باند از استان خارج شده بودند که با اشراف اطلاعاتی پلیس محل اختفای آن‌ها شناسایی و در یکی از استان‌های مرکزی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این باند وانتی را روزانه ۳۰۰ هزار تومان اجاره کرده بودند و با فروش نوشابه ارزان قیمت توسط دستگاه اسکیمر کارت‌های بانکی مشتریان را کپی و سپس حساب آن‌ها را خالی می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری ۱۶ باند کلاهبرداری در زمینه دستگاه‌های اسکیمر فیشینگ و رسید ساز جعلی از ابتدای امسال تاکنون ادامه داد: امسال ده میلیارد تومان به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

کسانی بیان داشت: شهروندان هنگام استفاده از دستگاه‌های پوز یا کارت خوان در هر مکانی حتی الامکان از ارائه کارت و رمز آن به فروشنده خودداری کنند و در صورت اعلام رمز در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کنند.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که هم وطنان کارت خرید جدا از کارت پس انداز داشته باشند تا همه اندوخته ان‌ها یکباره از دست نرود.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت:هم وطنان برای ارائه هر گونه گزارش مشکوک می‌توانند با مراجعه به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری در سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ با این مرکز در ارتباط باشند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.