سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۲۵ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی

 معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آقای اسحقی نژاد با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن ۲۷۳ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کردند گفت: از این تعداد حدود ۳۷ هزار و ۹۰۰ نفر تایید نهایی شدند.

وی اظهار داشت: از مجموع تایید نهایی شده‌ها نیز ۱۴ هزار و ۵۷۰ نفر آورده خود برای مشارکت در این طرح را واریز کردند قرارداد ۱۳ هزار نفر منعقد شده و پنج هزار و ۳۰۰ نفر نیز برای دریافت تسهیلات با بانک عامل قرارداد بستند.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اجرای این طرح تقریبا در تمام شهر‌های دارای متقاضی شروع شده است، گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در شهر‌ها تامین شده و در برخی شهر‌ها به علت مشکل در تامین زمین، این طرح در سطح محدودی اجرا می‌شود که در صورت تامین زمین مورد نیاز اجرای این طرح توسعه می‌یابد.

آقای اسحقی نژاد با اشاره به میانگین ۲۵ درصدی پیشرفت فیزیکی کل طرح در استان، ادامه داد: هم اکنون برای ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مرحله پی ریزی اجرا شده، برخی واحد‌ها نیز در مراحل اسکلت بندی و دیوار چینی هستند و ۱۶ واحد نیز در شهرستان بستان آباد به بهره برداری رسیدند.

وی یادآوری کرد: در این طرح تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در تبریز و شهر‌های جدید سهند و شهریار، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در سایر شهر‌های استان و تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی در روستا‌ها ارائه می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: افراد متقاضی بدون توجه به کدملی، پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری که ساکن باشند می‌توانند درخواست ساخت مسکن را در همان شهر ارائه دهند.

آقای اسحقی نژاد افزود: فاقد مسکن بودن از شروط مهم ثبت نام برای سرپرستان خانوار و حتی افراد مجرد واجد شرایط بوده و بر این اساس متقاضیان نباید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچگونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی داشته و از اول انقلاب تاکنون هیچ تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در شهرستان‌هایی که امکان تامین زمین وجود داشته باشد برای متقاضیان این طرح اراضی به صورت تک واحدی واگذار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.