سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازخوانی فرمایش مهم رهبرانقلاب در ابتدای حوادث اخیر

این افراد لجن پراکنی‌های رسانه‌های دشمن و دسیسه‌های غرب را به خوبی می‌بینند، اما چه منافعی جز منافع کل نظام و مردم را در نظر می‌گیرند که اینطور به شبهه پراکنی و یا سکوت دربرابر فتنه گری‌ها می‌پردازند؟ موضوعی که بسیار جای سئوال دارد.

فضای کشور را با شبهه پراکنی ملتهب ساختند و با هر اظهار نظر بیشتر هیزم آتش را برافروختند، اما در برهه‌ای که در بسیاری از کشور‌ها با اینچنین افراد برخورد سفت و سختی انجام می‌شود، ذیل مبحث «اشتباه محاسباتی» رهبر معظم انقلاب فرمودند که این افراد جبران کنند. افرادی که به عنوان خواص در جناح‌های مختلف بویژه جریان سیاسی اصلاحات شناخته می‌‍شوند. اما جالب اینجاست که این افراد از مواردی همچون ترور تلخ زائران حرم شاهچراغ نیز متنبه نشدند و بعد از سکوتی تلخ برخی از آنان دوباره روی موج ضدانقلاب شروع به سخن پراکنی دوباره کردند.

رهبر معظم انقلاب در همان دوران حادثه درگذشت یک دختر جوان را تلخ نامیدند و بیان کردند که دل ایشان نیز نسبت به بروز این اتفاق سوخته است. اما اینکه با این حادثه زمینه اغتشاشات خیابانی ایجاد شود و متاسفانه به امنیت و جان مردم آسیب برسد این پذیرفتی نیست. درواقع رهبر معظم انقلاب از برخی اظهارنظر‌هایی که یک مسئله اجتماعی را وارد فاز بحران اجتماعی کرد گلایه کردند.

متاسفانه بسیاری از افرادی که جزو خواص سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شوند با این اتفاق فضای جامعه را بیشتر با سخنان خود ملتهب ساختند. این افراد اگر آسیبی هم در حوزه اجتماعی وجود داشت باید با تدبیر لازم صحبت می‌کردند و فضا را آرام می‌ساختند و سپس برای آن در یک فضای آرام نسخه‌های اجتماعی تجویز می‌کردند. اما در این خصوص همواره با ناامید سازی جامعه از بن بست اجتماعی و سیاسی صحبت کردند. اگر این بن بست وجود دارد باید گفت در حوزه نخبگانی و خواص موجود است. درواقع اگر نخبگان نتوانند در جامعه مباحث را حل کنند بن بست ایجاد می‌شود و متاسفانه برخی از خواص دراین حوزه طوری عمل کردند که موضوعی که می‌شد به راحتی آن را بررسی و جامعه را نسبت به آن واکسینه کرد، به یک مساله امنیتی تبدیل شد.

متاسفانه این روند دست به دست هم داد که حادثه تلخ ترور زائران حرم شاهچراغ اتفاق افتاد. رهبر انقلاب با یک نگاه کاملا دلسوزانه درباره خواصی که راه خطا رفته اند بیان می‌کنند که این افراد بدون تحقیق اظهاراتی را انجام دادند و بعد از اینکه دیدند و فهمیدند قضیه چه بوده است و نتیجه حرف‌های آنان همراه با برنامه ریزی دشمن چه اتفاقی در خیابان و مسیر حضور عمومی مردم داشت، بایستی کار خود را جبران می‌کردند.

اسف بار اینکه این خواص یا سکوت کردند و یا باز هم با اظهارات بی سند و مدرک خود که آغشته به تحلیل‌های هجو آمیز و غیر مستدل و ناامید کننده بود ادامه دادند تا حادثه تلخ شاهچراغ اتفاق افتاد. در این زمینه نیرو‌های انتظامی و امنیتی کشور متاسفانه باید در دو جبهه با فتنه گران و اراذل و اوباش در خیابان‌ها (با سعه صدر) و همچنین تروریست‌های تکفیری از جمله داعش مقابله می‌کردند. در این زمینه متاسفانه علاوه بر مردم بی گناه مانند حادثه شاهچراغ، نیرو‌های خدوم انتظامی هم یا شهید یا زخمی و مجروح شده اند.

این افراد لجن پراکنی‌های رسانه‌های دشمن و دسیسه‌های غرب را به خوبی می‌بینند، اما چه منافعی جز منافع کل نظام و مردم را در نظر می‌گیرند که اینطور به شبهه پراکنی و یا سکوت دربرابر فتنه گری‌ها می‌پردازند؟ موضوعی که بسیار جای سئوال دارد.

اخیرا «بهزاد نبوی» بیان کرده است: «مذاکرات مربوط به احیای برجام، بعد از حدود ۱۵ ماه (در دوره آقای رئیسی)، عملا متوقف می‌شود، شاید برای اینکه مشکل اقتصاد و معیشت بهبود پیدا نکند! البته برجام معجزه نمی‌کند، اما اگر به نتیجه برسد، وضع اقتصادی و معیشتی مردم کمی بهتر می‌شود و شاید به همین دلیل عده‌ای نمی‌گذارند توافقی حاصل شود.»

نبوی درحالی با تحلیل‌های عوامانه و کوچه خیابانی دولت سیزدهم را به عدم شکل گیری برجام متهم می‌کند که دولت به گفته وی به چندین ماه مذاکرات فشرده با طرف مقابل بر سر احیای برجام پرداخته است. البته بسیاری از کارشناسان نیز درباره علل شکل گیری اتفاقات اخیر در کشور و آشوب‌های خیابانی بیان می‌کنند که این موضوع حربه دشمن برای بیرون آمدن از بن بست مذاکرات برجام بوده است. هر باری که آمریکایی‌ها در مذاکرات حضور می‌یافتند ایران با یک بسته پیشنهادی ابتکاری توپ را در زمین آنان می‌انداختند و هر بار نیز آمریکا از ایجاد توافق جلوگیری می‌کرد. در ابتدا آمریکا سعی می‌کرد که با خبرپراکنی رسانه‌ای ایران را متهم ایجاد بن بست در مذاکرات کند، اما این حربه نتوانست ماهیت اقدامات آنان را پنهان کند.

جالب اینجاست که این افراد با اظهارنظر‌های خود چنان آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و ذهنیت مردم عامه را مسموم می‌کنند که بیشتر فضا ملتهب می‌شود. یک راه شناخت دغدغه‌مند بودن واقعی این افراد برای کشور نتیجه این تحلیل‌ها و اظهارات است. اینکه این اظهارات آیا به حل مشکلات موجود و تعامل بیشتر میان مردم و خواص و حاکمیت کمک می‌کند یا اینکه باعث شبهه پراکنی بیشتر و شکاف میان مردم و عدم شکل گیری تعامل میان جامعه به سبب شدت نفرت پراکنی‌های زیادی که انجام شده، می‌شود. جالب است که برخی از این افراد با عوامل دشمن در یک راستا حرکت کرده و دانسته در مسیر دشمن و ضدانقلاب حرکت کرده اند.

رهبر معظم انقلاب نیز دراین حوزه بیان می‌کنند که به صراحت می‌گویم که این حوادث کار آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و دنباله رو‌های آنان است. باطن قضیه معلوم شد وقتی شما می‌بینید عنصر سیاسی آمریکایی این حوادث را به دیوار برلین تشبیه می‌کند باید بفهمید که مساله دلسوزی برای یک دختر جوان نیست. اگر نفهمید بفهمید و اگر فهمیدید باید موضع خود را اعلام کنید و کار خود را جبران می‌کردید.

منبع: جهان نیوز

برچسب ها: رهبر انقلاب ، خواص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
اللهی به حق حضرت زینب(س) رسوای عالم شوند...