سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی تا دستگیری قاتل و همدستش

مهم‌ترین حوادث ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی از زانتیا شوتی در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: ماموران انتظامی کوه‌چنار حین گشت‌زنی در شهر قائمیّه یه یک سواری زانتیا حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده خودرو را رها و متواری شد، گفت: مأموران در بازرسی از آن سواری ۴ هزار و ۳۵۰ عدد برد، ۲ هزار و ۳۱۰ عدد LED فندک‌دار، ترانس چراغ، ۶۸ عدد پد زیر موس و ۹ عدد جک صندوق خارجی قاچاق و فاقد مدارک را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد.

کشف گنج یاب قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال توسط ماموران کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: برابر اطلاع واصله مبنی بر مشاهده افراد مشکوک در اطراف یکی از روستا‌های این شهرستان، ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند که ۳ نفر در حال حفاری و جست‌وجو جهت پیدایش اشیاء قدیمی بوسیله یک دستگاه گنج‌یاب هستند که بلافاصله آنان را دستگیر کردند.

او گفت: متهمان دستگیر شده به همراه خودرو پژو ۴۰۵ و گنج یاب مربوطه پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش گنج‌یاب مکشوفه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: میراث کهن این سرزمین متعلق به تمامی افراد جامعه است و هیچ کس حق تملک و سرقت آنان را ندارد؛ لذا از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال در بازرسی از یک خودرو سمند خبر داد.

سرهنگ آرش بخشایی‌مطلق گفت: مأموران انتظامی سروستان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا حین گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو ۶۲۲ ثوب انواع لباس‌های ورزشی خارجی قاچاق کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف نوشیدنی قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: در بازرسی از سواری پژو انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی کوار حین ایست و بازرسی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۷۴۷ قوطی انواع نوشیدنی انرژی‌زا و یک هزار عدد کاپوچینو خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

هشدار‌های پلیس نی‌ریز پیرامون پیشگیری از سرقت

در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت‌های منازل و اماکن، فرمانده انتظامی "نی‌ریز" به شهروندان تاکید کرد که هشدار‌های ذیل را جدی بگیرند.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی در راستای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد در زمان عوض شدن مستاجر قبلی حتماً توپی قفل درب‌های ورودی و اصلی را تعویض کنید و در مجتمع‌های مسکونی در زمان به کارگیری نیرو‌های خدماتی در انتخاب افراد دقت و بعضاً از شرکت‌های معتبر نیرو در خواست کنید.

او گفت: در زمان عزیمت به مسافرت حتماً منزل خود را به شخص امین بسپارید و از نگهداری وجوه نقد و طلاجات زیاد در منزل و در یک مکان مشخص و ناامن خودداری کنید؛ زیرا سارقین حرفه‌ای از محل‌های احتمالی، نگهداری و اختفاء طلا و جواهر و وجوه نقد اطلاع دارند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: اگر نمی‌خواهید زیورآلات قیمتی را در مسافرت‌ها همراه خود داشته باشید به صندوق‌های امانات بسپارید و همچنین سوابقی از مشخصات و جزئیات اموال با ارزش خود داشته باشید که به محض وقوع سرقت بتوان از آن استفاده کنید.

سرهنگ کرمی گفت: از روشن گذاشتن لامپ منزل به صورت دائم خودداری و از تایمر جهت روشنایی منازل در شب استفاده کنید و در هنگام ترک منزل حتماً درب ورودی، درب حیاط، پنجره‌های مشرف به کوچه و درب مشرف به بالکن را قفل نمایید و در زمان مسافرت‌های طولانی به صرف داشتن قفل‌های کتابی، کامپیوتری و حفاظ بسنده نکرده و منزل را به فردی مطمئن بسپارید.

او گفت: به خانواده آموزش دهید قبل از شناسایی کامل افراد از بازکردن درب خودداری و مراقب باشید برخی از سارقین معمولاً تحت عنوان مهمان، همسایه، مامور تاسیساتی و خدماتی آب، برق، گاز و ... از ساکنین می‌خواهند درب را برای آنان باز کنند.

این مقام انتطامی گفت: در مسافرت‌های طولانی اگر در یک مجتمع چند واحدی زندگی می‌کنید به نحوی برنامه‌ریزی کنید که کل ساختمان دفعتاً خالی از سکنه نباشد.

سرهنگ کرمی گفت: اگر اخیراً و به صورت غیر عادی دسته کلید منزل را مفقود کرده‌اید نسبت به تعویض قفل‌ها اقدام کنید.

پلمب ۸ واحد صنفی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف و از پلمب ۸ واحد صنفی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی کازرون با هدف ارتقاء امنیت در بین کسبه و بازاریان، طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف را به مدت ۷۲ ساعت اجرا کردند.

او گفت: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۳۲ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید، که با ارزیابی‌های صورت گرفته به متصدیان ۲۴ واحد تذکر داده شد و ۸ واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط و مقررات انتظامی و اماکن عمومی و عدم داشتن پروانه فعالیت پلمب شد.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد متخلف، مراتب را به طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به برخورد قانونی با آنان اقدام شود.

کشف مرغ زنده قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از توقیف ۷ دستگاه کامیون که به صورت غیرقانونی ۸ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده حمل می‌کردند خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: ماموران انتظامی سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، ۷ دستگاه کامیون حامل مرغ زنده را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۸ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده که به صورت غیرقانونی بارگیری شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی سرچهان با اشاره به اینکه مرغ‌ها به همراه رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره دامپزشکی شدند، گفت: با توجه به اینکه دام و طیور قابلیت انتقال بیماری را دارند باید با مجوز دامپزشکی حمل شوند و در غیر این صورت جزء محموله‌های غیرمجاز محسوب می‌شوند.

دستگیری سارقان و کشف خودرو سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲ سارق و کشف خودرو سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران انتظامی مرودشت حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: سارقین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ زینلی رعایت نکردن نکات ایمنی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و از مردم خواست: ضمن تجهیز خودرو خود به سیستم‌های ایمنی، در توقف‌های کوتاه مدت ضمن بالا بردن شیشه‌های خودرو، درب آن را قفل و از قرار دادن اشیاء قیمتی در داخل آن خودداری کنید.

دستگیری قاتل و همدستش در کمتر از ۲۴ ساعت در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از دستگیری قاتل و همدستش در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: روز گذشته هفتم آبان‌ماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به قتل در یکی از روستا‌های اطراف قیروکارزین، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مذکور اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که دو فرد ۱۵ و ۲۲ ساله با دو نفر (۲۵ و ۵۰ ساله) از عشایر منطقه درگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به اینکه بر اثر تیراندازی با اسلحه شکاری از طرف هر دو عشایر، نوجوان ۱۵ ساله مجروح و دوست ۲۲ ساله‌اش نیز به قتل رسیده بود، گفت: قاتل و همدستش سریعا از محل متواری و بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ روستا گفت: ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت قاتل و همدستش را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه قاتل و همدستش ۲ قبضه اسلحه شکاری به کار رفته در صحنه قتل کشف شد، گفت: متهمان علت و انگیزه درگیری را اختلافات شخصی عنوان کردند و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.