سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۸۰۰ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی تخریب شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تخریب ۸۶۲ بنای غیرمجاز و مستحدثات ساخته شده در اراضی کشاوری و باغی این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: احکام صادره در این ارتباط با حضور نیرو‌های انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

مجتبی قلنجی با اشاره به آزادسازی ۱۴ هکتار زمین زراعی از این طریق اظهار کرد: برخورد با ساخت وساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی تشدید شده و گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی بطور مستمر هرگونه فعالیت غیرمجاز را رصد می‌کند.

وی افزود: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و طبق دستور دادستان انقلاب و عمومی مرکز استان مبنی بر قلع‌وقمع بنا‌های غیرمجاز، با همکاری نیرو‌های انتظامی و یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان، گزارش مردمی به صورت حضوری و یا از طریق سامانه ۱۳۱ دریافت شد و منجر به برخورد با متخلفان گردید.

به گفته وی، همچنین یک هزار و ۶۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سطح بیش از ۶۶ هکتار زمین زراعی نیز توسط اکیپ‌های گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی با همکاری مردم شناسایی و برای یک هزار و ۱۶۸ مورد اخطاریه توقف عملیات اجرایی صادر شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکسد کرد: حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی موجب تامین امنیت غذایی، توسعه روستایی، توسعه صادرات و ارزآوری می‌شود.

قلنجی یادآور شد: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی طبق قانون حفظ کاربری اراضی برخورد قاطع و قانونی می‌شود لذا از کشاورزان، اعضای شورای‌های اسلامی روستا و دهیاران درخواست داریم هرگونه تخلف در اراضی کشاورزی را به سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.