سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاله‌های نیشکر منازل را زینت می‌دهند!

تفاله نیشکر محصولی ارزشمند است که اگر به درستی از آن استفاده شود علاوه بر ارزش افزوده و اشتغالزایی جلوه منازل را هم زیبا می‌کند.

 

نیشکر محصولی گیاهی است که پس از تحمل گرمای طاقت فرسای جنوب در اوج تابستان، در پاییز می‌توان میوه شیرین آن را برداشت کرد.

اما فرایند تولید شکر از این محصول با ارزش و راهبردی باعث تولید حجم وسیعی از «باگاس» یا تفاله‌های نیشکر می‌گردد که در صورت استفاده نشدن درست از آن موجب آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر همواره متهم بود آنطور که باید این مسئله را مورد توجه قرار نمی‌دهد و سوختن باگاس نیشکر موجب آلودگی هوا در اهواز و برخی شهرستان‌های همجوار می‌شود.

اما یک شرکت زیر مجموعه کشت و صنعت نیشکر در شعیبیه شوشتر وجود دارد که کار آن تهیه و تولید کابینت‌های ام دی اف است و تفاله‌های بی ارزش نیشکر را به کالایی شیک و ارزشمند تبدیل می‌کند.

مدیر عامل شرکت لوح سبز جنوب در خصوص میزان تولیدات این شرکت گفته که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ رکورد تولید نیز در این شرکت شکسته شد و از ۱۰۰ درصد به ۱۰۲ درصد رسید.

او افزود: ظرفیت تولیدی این شرکت ۱۰۰ هزار تن معادل ۳۲ هزار متر مکعب است کهعلاوه بر تولید ام دی آف یک خط دبل پرس روکش ملامینه و آغشته سازی دارد.
به گفته پرویز نور محمدی این خط بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین خط تولید باگاس در خاورمیانه و جزو ۴ نشان برتر جهان است که در دنیا ۴ نمونه مشابه آن در حال فعالیت و تولید ام دی اف هستند.

این شرکت که در زمینه تولید چسب‌های ام دی اف نیز فعالیت می‌کند؛ ظرفیت تولید روزانه ۱۶۰ تن را دارد.

در حوزه محیط زیستی نیز آقای نور محمدی می‌گوید که تصفیه آب در همین محل انجام می‌شود و فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب اجرایی شده که بخش دوم آن هم در حال ساخت است.

مدیر عامل شرکت لوح سبز جنوب  در پایان با بیان اینکه این شرکت تولیدات خود را به کشور‌های ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، آفریقا و ازبکستان صادر می‌کنند و در صدد افزایش آن هستیم گلایه خود را اینچنین بیان کرد: ما سعی می‌کنیم که تعداد افراد اشتغال یافته در این محل را بیشتر کنیم و اقدامات خود در حوزه اشتغالزایی توسعه دهیم، اما در خصوص اقلامی که وارد می‌کنیم باید همکاری بیشتری در ترخیص آن‌ها از گمرگ انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.