سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل زندان‌های استان ایلام خبر داد:

اشتغال ۳۵ درصد از زندانیان در ایلام

مدیرکل زندان‌های ایلام از اشتغال ۳۵ درصد زندانیان در استان خبر داد.

مجید احسانی، مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: جرم پدیده‌ای اجتماعی است که آثار منفی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی بسیاری به دنبال دارد و موجب به خطر افتادن آرامش و امنیت عموم مردم در جامعه می‌شود.

وی افزود: از این رو بازپروری، اصلاح زندانیان و کاهش جرم یکی از اولویت‌های زندان‌ها است که با سیاست‌گذاری‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی مهارت‌آموزی و توانمند سازی زندانیان، قابل اجرا است.

احسانی تصریح کرد: سازمان زندان‌های استان ایلام با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، خیریه‌ها و انجمن حمایت از زندانیان در تلاش بوده تا با توانمندسازی شغلی زندانیان فاقد مهارت، ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت آنها، زمینه اشتغال‌زایی پایدار برای این قبیل زندانیان را حین تحمل کیفر و پس از آزادی فراهم کند تا احتمال بازگشت مجدد آنان به زندان‌ها را نیز به حداقل برساند.

وی ادامه داد: سازمان زندان‌ها تا کنون ۲۶ دوره مهارت آموزی شامل برق ساختمان، قالی بافی، آرایشگری، تعمیر موبایل، گیوه بافی، معرق کاری در بند آقایان و در بند نسا نیز عروسک سازی، کاموا بافی، خیاطی، قالی بافی و... برگزار کرده است.

وی افزود: پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط مربیان فنی حرفه‌ای در زندان و صدور گواهینامه معتبر مهارت، زندانیان میتوانند با مراجعه به مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج بر اساس مدرک خود وام و تسهیلات خوداشتغالی برای ایجاد کسب و کار دریافت کنند.

مجید احسانی با اشاره به اینکه مواد اولیه کار از طریق انجمن حمایت از زندانیان تامین می‌شود. گفت: لازم به ذکر است میزان درآمد یا دستمزد زندانی شاغل بر مبنای میزان کار وی تعیین و به حساب شخصی زندانی واریزمی‌شود.

مدیر کل زندان‌های استان ایلام امید می‌رود با تلاش‌های سازمان زندان‌ها و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی بتوان قدم چشم‌گیری در راستای حمایت از توسعه اشتغال و حرفه آموزی مولد در زندان‌ها و همچنین حمایت از خانواده زندانیان برداشته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.