سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست آمریکا از روسیه برای ازسرگیری مشارکت در توافق غلات

وزیر امور خارجه آمریکا از روسیه خواست تا مشارکت خود در طرح غلات دریای سیاه را از سر بگیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را ترغیب کرد تا مشارکت خود در طرح غلات دریای سیاه را از سر بگیرد و اظهار داشت که این طرح برای کشور‌های با درآمد کم و متوسط بسیار مهم است.

بلینکن مدعی شد «هر اقدامی از سوی روسیه برای ایجاد اختلال در صادرات غلات حیاتی، اساساً به این معناست که مردم و خانواده‌ها در سراسر جهان باید پول بیشتری برای غذا بپردازند یا گرسنه بمانند. روسیه با تعلیق این ترتیبات، دوباره در جنگی که آغاز کرده، مواد غذایی را به سلاح تبدیل می‌کند و مستقیماً بر کاهش قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.»

روسیه پس از متهم کردن اوکراین به حمله به کشتی‌هایش از این توافق خارج شد. وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد پس از انفجار‌های شهر بندری «سواستوپل» روسیه توافق بر سر صادرات غلات اوکراین را تعلیق کرده است.

توافقنامه استانبول درباره صادرات غلات روسیه که روز ۲۲ ماه ژوئیه امضا شد، دارای دو بخش است؛ بخش نخست، ساز و کار صادرات غلات از بنادر دریای سیاه که تحت تسلط اوکراین قرار دارد و بخش دوم، مانع زدایی در مسیر صادرات مواد غذایی روسیه به بازار‌های جهانی.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
از سپاه پاسداران در تقاضا داریم ورود کشتی های کانادا را به خلیج فارس جلوگیری کند.
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
تجهیز کننده صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله به انواع سلاح‌های ممنوعه و بمب های ممنوعه و سلاح های شیمیایی نگران مردم ایران شده است شرم آور و تاسف بار است!
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
حادثه تروریستی شاهچراغ نشان داد که آمریکا و متحدانش و مزدورانشان هنوز هم با ملت ایران دشمن هستند.
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
امروز گزینه نظامی نه روی میز دشمن است و نه زیرمیز
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و اروپا و رژیم موقت صهیونیستی مقابل ملت ایران شکست خوردند
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
این کشور در اجرای یک جشن و برنامه مفرح با سوء تدبیری که به خرج دادند جان قریب به ۲۰۰ نفر قربانی سوء تدبیر و سوء مدیریت شدند و ده‌ها نفر هم مصدوم شدند. این کشور نمی‌تواند در ارتباط با مدیریت یک اغتشاشی که یک طرف آن دولت‌های خارجی هستند به ایران درس اخلاق و مدیریت بدهد. اگر مدیریت بلد بودند باید این جشن را مدیریت می‌کردند. متاسفانه در این حادثه پنج شهروند ایرانی جان خود را از دست دادند. رویکرد ما انساندوستانه بود و تسلیت گفتیم و اظهار همدردی کردیم. به خانواده‌های داغدار پنج شهروند ایرانی تسلیت و برای آن‌ها صبر و شکیبایی آرزو می‌کنم. از اولین ساعاتی که خبر را شنیدیم به وظایف کنسولی خود عمل کردیم و آخرین وضعیت را نیز پیگیری خواهیم کرد.
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
که با توجه به حمایتی که رسانه ایران اینترنشنال از اغتشاشات ایران دارد آیا این موضوع در گفتگو با مقامات سعودی صورت گرفته است
در حال حاضر گفت‌وگویی میان دو کشور در جریان نیست، اما به طور قطع دستگاه دیپلماسی از مجاری دیپلماتیک نظر و دیدگاه خود را به طرف عربستانی مطرح کرده است. عملکرد این شبه رسانه عملکرد یک اتاق جنگ و عملیات علیه ملت ایران است و فعالیت‌های آن شبیه فعالیت‌های یک رسانه تروریستی است و ایران تا الان اقداماتی را از طرق مختلف انجام داده و اقدامات تکمیلی را برای برخورد حقوقی این شبکه در دست پیگیری دارد و نتایج آن را در زمان مقتضی اعلام خواهد کرد.
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
در این ارتباط بار‌ها و بار‌ها مواضع جمهوری اسلامی ایران گفته شده است. جمهوری اسلامی ایران صادر کننده سلاح به هیچ طرفی حتی روسیه نیست. جمهوری اسلامی مخالف جنگ در اوکراین، سوریه، افعانستان و ... است و راه حل را سیاسی می‌داند. جمهوری اسلامی ایران تلاشش برای پایان دادن به جنگ با رویکرد سیاسی است، آن هم بر خلاف برخی از کشور‌هایی که از ابتدای این جنگ میلیارد‌ها دلار سلاح به یک طرف جنگ فرستاده است.
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
در صورت مبادرت، چنین اقدامی در دسته اقدامات غیر سازنده با دولت و ملت ایران قرار خواهد گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام غیرقانونی است و امیدواریم آلمان و کشور‌های دیگر که قصد چنین کار‌های را دارند فکر کنند و منافع خودشان را قربانی تصمیمات زودگذر و احساسی نکنند.
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
مسئله حقوق زن و مسئله اقلیت را مطرح کردند. جمهوری اسلامی مسئله اقلیت برایش موضوعیت ندارد بلکه همه اقوام ایرانی هستند. آن‌هایی که درباره حقوق زن صحبت می‌کنند چرا درباره تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اروپا صحبت نکردند که شامل زنان و دختران ایرانی هم شده است. در کجای این تحریم‌ها در کجا اشاره کردند در این تحریم‌های بدون تبعیض و تفکیک زنان و کودکان در معرض تحریم هستند. ادعا‌های امروزشان با نفاق است و منطبق با حقایق نیست.
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
متاسفانه در طول تحولات اخیر در ایران شاهد اظهارات مداخله جویانه و اقدامات غیرسازنده و غیرمسئولانه بودیم که عملا درخواست‌های مسالمت جویانه بخشی از اقشار جامعه فهیم ایرانی را با اقدامات نسنجیده و تحریک آمیز خود به اغتشاش و آشوب کشاندند و شرایط نامناسبی را ایجاد کردند که حتی زمینه برای شنیدن صدای افرادی که دارای دیدگا‌ه‌های مسالمت آمیز بودند، تغییر دادند و زمینه را برای نقش آفرینی خشونت طلبان فراهم کردند.
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
اجازه نخواهیم داد طرح‌های آمریکا جنایتکار عملی شود.
اجازه نخواهیم داد طرح‌های اروپا جنایتکار عملی شود.
اجازه نخواهیم داد طرح‌های اسرائیل جنایتکار عملی شود.
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
عربستان سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون در جنگ یمن علیه غیر نظامیان یمنی از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکایی و کشورهای اروپایی و اسرائیلی استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون از تروریست های داعش حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
چرا عربستان سعودی حادثه تروریستی شیراز را محکوم نکرد
القاعده از سال 2001 تاکنون یکی از دستگاه های دولت تروریست عربستان سعودی است.
القاعده هم همان داعش است.
چون به خاطر که داعش از سال 2011 تاکنون یکی از دستگاه های دولت تروریست عربستان سعودی است.
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
غربی ها جنایتکارچگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی جنایتکارکه ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
کشورهای غربی جنایتکار طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند.
که غربی ها جنایتکارچگونه می توانند با تروریست ها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند.
دولت های نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت این کشورهای غربی جنایتکار با تروریست ها ارتباط دارند.
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
با هیچکس نه شوخی داریم و نه اهل تعامل هستیم / دشمنان و منافقان از هم گسسته و مفلوک شده اند
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
گروه های تروریستی حاضر در سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه مزدور آمریکا و متحدانش هستند
گروه های تروریستی حاضر در سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه مزدور بیگانگان هستند
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه دیگر بهشت امنی برای مقامات آمریکایی و نیروهای تروریست آمریکایی نخواهد بود.
عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه دیگر بهشت امنی برای تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش نخواهد بود.
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
تجهیز کننده صدام به سلاح‌های شیمیایی نگران مردم ایران شده است!
دولت آلمان که شرکت‌هایش در دوران جنگ تحمیلی، صدام حسین را به سلاح‌های شیمیایی مجهز کردند، در اغتشاشات اخیر نگران مردم ایران شده و با اینکه از بانیان تحریم‌های اتحادیه اروپا بوده، درصدد اعمال تحریم‌هایی فراتر از اتحادیه است.
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
دولتمردان آلبانی بدانند در اختیار قرار دادن قلمرو کشور خود به عنوان پایگاه سازمان تروریستی منافقین مصداق آشکار تروریسم دولتی است و این آتشی که برافروخته‌اند در آینده دامن خودشان را هم خواهد گرفت.
همه کشورهای اروپایی پایگاه گروهگ تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین شده است چرا؟
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و متحدانش 100 درصد در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ نقش دارند و دست داشتند.
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
حمایت واشنگتن از اوکراین تهدیدی برای سراسر جهان است
که حمایت آمریکا از اوکراین سراسر جهان را تهدید می‌کند.
که حمایت ایالات متحده از اوکراین به واشنگتن و متحدانش آسیب می‌رساند، اقتصاد جهانی را تهدید و روند کنترل تسلیحات را پیچیده می‌کند.
درگیری طولانی در اوکراین اقتصاد جهانی را تضعیف خواهد کرد. مهم‌ترین شرکای تجاری و متحدان ایالات متحده در اروپا به دلیل قیمت بالای انرژی به شدت آسیب خواهند دید.
که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا، اقدامات اندکی را برای حل و فصل اوضاع در اوکراین اتخاذ می‌کند.
شعار واشنگتن در حال حاضر حمایت از کی‌یف تا هر زمان ممکن و دست کم، دور کردن از مسیر دیپلماسی است.
که درگیری طولانی‌مدت با غارت منابع نظامی و مالی و کاهش توانایی آمریکا برای اولویت‌بندی رقابت استراتژیک و بلندمدت با چین‌ به خود ایالات متحده نیز آسیب خواهد زد.
اقدامات آمریکا موجب انسداد عمیق در روابط این کشور با روسیه می‌شود که این امر به نوبه خود می‌تواند همکاری بین واشنگتن و مسکو را درباره موضوعات مهم جهانی مانند کنترل تسلیحات به خطر اندازد.
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و متحدانش و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار فقط زبان زور را می فهمد.
اروپا جنایتکار فقط زبان زور را می فهمد.
اسرائیل جنایتکار فقط زبان زور را می فهمد.
داعش وحشی مورد حمایت آمریکا و متحدانش فقط زبان زور را می فهمد.
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
وزارت خارجه آمریکا:
بیش از ۵۰ کشور کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند
سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بیش از ۵۰ کشور جهان، کمک‌های نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
یک مسئول آمریکایی آشکارا اعلام کرد که هدف جنگ و تجاوز به سوریه و منطقه سرقت نفت و منابع آن است.
تداوم سرقت نفت سوریه توسط نیروهای آمریکایی
آمریکا جنایتکار همچنان نفت سوریه را غارت می‌کند.
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
پیام ما هم به آمریکا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.

پیام ما هم به اروپا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
حمله تروریستی اوکراین به سواستوپل با مشارکت انگلیس انجام می شود
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
اوکراین برای دریافت پول و تسلیحات، هرکاری می‌کند
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
آمریکایی ها جنایتکار سال 1945 تاکنون به اسم دفاع از حقوق بشر در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست اقدامات تروریستی می زنند.
آمریکایی ها جنایتکار سال 2001 تاکنون به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست اقدامات تروریستی می زنند.
آمریکایی ها جنایتکار سال 2011 تاکنون به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست اقدامات تروریستی می زنند.
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
آمریکا جنایتکار همچنان نفت سوریه را غارت می‌کند
۰۹:۴۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار همچنان نفت سوریه را غارت می‌کند