سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنارک وظرفیت‌های شیلاتی ویژه در تولید و صادرات آبزیان

کنارک با داشتن ظرفیت‌های شیلاتی جایگاه ویژه در تولید و صادرات آبزیان دارد .

عطالله رییسی   معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای ساحلی) گفت:در سال از مجموع ۲۳۰ هزار تن صید آب‌های ساحلی استان بیش‌از ۱۴۰ هزار تن توسط صیادان کنارک انجام می‌شود.

عطالله رییسی افزود: بندر صیادی کنارک با داشتن ۹۰۰ شناور صیادی اعم از لنچ و قایق یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور و جزء ۵۰ بندر کد دار صید تن ماهیان جهان محسوب می‌شود.

وی افزود:از مجموع ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید آب های ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان بنادر شهر کنارک، شهید رضایی زرآباد، پزم و تنگ در شهرستان کنارک برای صید و صیادی فعالند.

رییسی تاکیدکرد: یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در شهرستان کنارک قرار دارد و با بیش‌از ۳۰ واحد تولیدی در سال با تولید ۱۰۰ تا ۱۵۰میلیون قوطی کنسرو نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور و مصوبات برای بندر کنارک افزود: پیش‌بینی می شود با برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران، در این فصل بیش از ۲۷۰ هزار تن صید داشته باشیم.

وی گفت: افزایش ظرفیت گسترش صیادی و صید در راستای توسعه آن با توجه به پتانسیل منحصر به فرد اسکله کنارک در جنوب استان بعد از چابهار آن هم تا سه برابر ظرفیت، علاوه‌بر تحول در صنعت شیلات باعث ثمره بخشی قابل توجهی در توسعه سواحل مکران می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.