سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعلیق توافق صادرات غلات اوکراین

وزارت دفاع روسیه از تعلیق توافق بر سر صادرات غلات اوکراین خبر داد.

خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پس از انفجار‌های شهر بندری «سواستوپل» روسیه توافق بر سر صادرات غلات اوکراین را تعلیق کرده است.

در بخشی از این بیانیه با اعلام آنکه روسیه مشارکت در یک توافق با میانجیگری سازمان ملل برای صادرات محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین را به دلیل حمله به کشتی‌ها در کریمه به حالت تعلیق درآورد، آمده است: نیرو‌های اوکراینی با کمک پهپاد‌ها در ساعات اولیه روز شنبه به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه در سواستوپل، بزرگترین شهر کریمه که به روسیه الحاق شده، حمله کردند.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: با در نظر داشتن اقدام تروریستی دیگر درباره خط لوله گاز نورداستریم که ناوگان دریایی انگلیس هم در آن مشارکت داشت، طرف روسی سهم خود در اجرای توافقنامه‌های صادرات محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین را به حالت تعلیق درآورد.»

این وزارتخانه پیشتر گفته بود که حملات پهپادی صبح امروز تا حد زیادی دفع شد و تنها خسارت جزئی به یک مین‌روب روسی وارد شد.

اندکی پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مقامات نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در طراحی و اجرای حمله «تروریستی» به خط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک در ۲۶ سپتامبر شرکت داشته‌اند.

«مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، هفته گذشته اعلام کرده بود که نسبت به از سرگیری توافقی که صادرات غلات اوکراین را ممکن می‌سازد خوشبین است و انتظار دارد اواسط ماه نوامبر این توافق تمدید شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.