سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح نذر آب ۵ در سه روستای محروم خراسان شمالی

طرح نذر آب ۵ با رویکرد بهداشتی درمانی، آموزشی فرهنگی، زیست محیطی و معیشتی توسط جمعیت هلال احمر در ۳ روستای محروم استان برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت:طرح نذر آب ۵ در روستای محروم پیر بز و پسندره از توابع شهرستان بجنورد و  روستای پشنده از توابع شهرستان رازو جرگلان آغاز برگزار شد .

محبان گفت :  ۷۰ نفر از امدادگران، داوطلبان و کادر پزشکی با استقرار در این روستا‌ها خدمات دارویی و درمانی، معیشتی و آموزشی، فرهنگی را به بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی روستا ارائه کردند .

او گفت: در این روستا‌ها خدمات درمانی، دارویی رایگان از قبیل ویزیت پزشک عمومی، دندان پزشکی، مامایی، متخصص زنان، خدمات پرستای، مددکاری، روانشناسی و مشاوره و توزیع داروی رایگان به اهالی روستا ارائه شد.

او گفت: در کنار خدمات درمانی تیم‌های سحر جمعیت هلال احمر با استقرار در روستا‌ها و برپایی فضای دوستدار کودک اموزش‌های فرهنگی و امدادی را همراه با بازی و سرگرمی به کودکان و دانش اموزان روستا ارائه نمودند.

محبان با اشاره بر اینکه در این طرح مبلغ ۵۰ میلیون تومان دارو تهیه و به صورت رایگان به بیماران ارائه شد گفت: علاوه برخدمات بهداشتی و درمانی که به اهالی منطقه ارائه شد، افراد بیمار و نیازمند نیز شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند .

او افزود: بیش از ۲۰۰ بسته غذایی و ۱۰۰ بسته لوازم التحریر نیز با کمک خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر جمع اوری و بین اهالی نیازمند روستا توزیع شد.

گفتنی است با خانواده شهید نائب علی رحمانی و شهید فرهاد مرادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس دیدار و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها: هلال احمر ، داوطلبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.