سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سال خشک دیگر پیش روی چهارمحال و بختیاری

بنا بر پیش‌بینی‌های اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، کاهش بارش‌ها و وقوع خشکسالی برای سال آبی جدید (۱۴۰۱-۱۴۰۲) نیز تکرار می‌شود.

بنا بر پیش‌بینی‌های اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، کاهش بارش‌ها و وقوع خشکسالی برای سال آبی جدید (۱۴۰۱-۱۴۰۲) نیز تکرار می‌شود به طوری‌که بارش‌های پاییز با تاخیر و از نیمه آذر آغاز می‌شود و به نرمال نمی‌رسد و بارش‌های زمستان نیز در برخی از نقاط استان کمتر از نرمال خواهد بود.

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه‌بر کاهش بارش‌ها در پاییز و زمستان امسال، دما نیز بین یک تا یک و نیم درجه افزایش پیدا می‌کند که این وضعیت حاکی از آن است که سال خشکی را در پیش خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


معصومه نوروزی افزود: حتی اگر تغییراتی در پیش‌بینی‌ها و داده‌های هواشناسی رخ دهد و بارش‌ها در سال پیش رو به نرمال هم برسد، اما کمبود منابع آب به گونه‌ای است که باید همچنان خود را برای سازگاری با خشکسالی آماده کنیم.

وی اضافه کرد: وقوع یک دوره ۱۵ ساله خشکسالی استان را با کمبود بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیمتر معادل بارش‌های سه سال زراعی روبرو کرده است که جبران آن بسیار به سختی امکانپذیر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.