سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صمت:

استفاده از ظرفیت‌های معدن سرمایه گذاری را در آبدانان هموار می‌کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های مختلف بخش معدن مانند گچ، مواد سلسیسی و آهک می‌تواند زمینه سرمایه گذاری را در مناطقی، چون شهرستان آبدانان فراهم آورد.

وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه سیمان آبدانان گفت: در سفر به استان ایلام بخصوص شهر‌های حوزه جنوبی استان ایلام، مانند آبدانان به دنبال این هستیم که در حوزه صنعت و معدن این منطقه بررسی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم با توجه به ظرفیت‌هایی که در این شهرستان‌ها وجود دارد، فعالیت‌های توسعه‌ای حوزه معادن را گسترش دهیم.

وی افزود: ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه صنایع معادن در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه سرمایه گذاری انجام می‌دهد که همکاران ما در شرکت‌های وابسته و خود ایمیدرو ظرف مدت ۲ ماه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند تا بتوانیم سرمایه گذاری لازم از طریق شرکت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته در منطقه انجام شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی مانند گچ، مواد معدنی سلسیسی و آهک می‌تواند زمینه سرمایه گذاری را در این مناطق فراهم کند که این مهم نیازمند مطالعه و تهیه طرح‌های توجیه اقتصادی بوده که جزو برنامه‌های اصلی ما در این سفر است.

جعفری با اشاره به بازدید از کارخانه سیمان آبدانان مطرح کرد: عملیات اجرایی این پروژه سال ۸۳ آغاز شده که مشکلاتی در این حوزه به وجود آمده و مانع از به نتیجه رسیدن این پروژه شده است.

وی بیان کرد: سرمایه گذار تصمیم گرفته کار کارخانه سیمان آبدانان را در حوزه جدیدی آغاز کند و امیدواریم که این اتفاق در شهرستان آبدانان بیافتد و این پروژه به سرانجام برسد.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: ظرفیت‌هایی در حوزه صنعت و معدن استان به ویژه در حوزه معدن وجود دارد که مقرر شده ظرف ۲ ماه این ظرفیت‌ها در استان احصا و شناسایی شده و به سازمان ایمیدرو معرفی شود.

بهزاد علیزاده افزود: در بازدیدی که به همراه معاون وزیر صمت از کارخانه سیمان آبدانان در آب انار احداث شد، سرمایه گذار در این خصوص توضیحاتی دادند و قرار شد اقداماتی انجام شود و اگر از توان لازم برخوردار شدند کار ادامه یابد و اگر نتوانسنتد شرکت ایمیدرو برای انتخاب سرمایه گذار اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: انتظار از وزیر صمت و شرکت ایمیدرو می‌رود در احداث کارخانه سیمان آبدانان تسریع ایجاد شود چرا که یکی دغدغه‌های مردم این شهرستان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.