سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نماز باران در قطر + تصاویر

امیر قطر همراه با تعدادی از مقامات بلندپایه و جمع کثیری از مردم، برای طلب باران، نماز استسقاء را در منطقه «الوجبه» به جا آوردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر صبح امروز (پنج شنبه) همراه با انبوهی از نمازگزاران، نماز استسقاء را برای طلب باران در «الوجبه» اقامه کرد.

روزنامه پنیسولا قطر گزارش داد نمایندگان ویژه امیر قطر نیز همراه با او در این مراسم دینی شرکت داشته اند. افزون بر این، حسن بن عبدالله الغانم، رئیس مجلس شورا و تعدادی از شیوخ و وزرا نیز در این نماز شرکت کردند.

شیخ دکتر ثقیل سیر الشمری، قاضی دادگاه و عضو شورای عالی قضایی قطر که امامت نماز را بر عهده داشت، در خطبه‌ای از نمازگزاران خواست تا از خداوند متعال طلب مغفرت و درخواست بارش باران کنند. الشماری همچنین از مردم خواست که صدقه دهند که یکی از دلایل بارندگی است.

قطر با اقلیم بیابانی در طول دو دهه گذشته به طور جدی با مشکل آب مواجه بوده است. تا اواسط قرن بیستم، تنها یک سفره آب زیر زمینی آب کشور را تامین می‌کرد. در حال حاضر یک نیروگاه نمک‌زدایی برای تامین آب کشور در قطر تاسیس شده است. با این حال، افزایش جمعیت و عدم پرداخت قبوض از سوی مردم، به مشکل کمبود آب دامن زده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
چرا تو ایران نماز باران نمی خوانید تهران کمتر از صد روز دیگه آب داره تو رو خدا نماز باران بخوانید یعنی از امیر قطر گمترید؟
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
با هواشناسی هماهنگ کردن !!!!!
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
1% فکر کنید بارون بیاد.
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
پرچمت حتما باعث افتخاره!!!!!