سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعریف بسته‌های تشویقی برای کسب و کار مجازی در حوزه پوشاک

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دولت بسته‌های تشویقی را برای کسب و کار‌های مجازی در حوزه پوشاک تعریف کرده است.

سیدمجید امامی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت در کاشان با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در برخی بخش های فضای مجازی، گفت: دولت برای جبران آثار منفی این محدودیت ها بر کسب و کار‌های کوچک حوزه پوشاک و لباس بسته‌های تشویقی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ پوشاک و لباس را در نظر گرفته است.

او از برگزاری نمایشگاه بزرگ با رویکرد صددرصد حمایتی از کسب و کارها، مزون‌ها و فعالان پوشاک ایرانی اسلامی از ۱۵ دی امسال به مدت ۲ ماه در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری نمایشگاه بخشی از خسارت‌ها به این کسب و کار‌ها جبران شود.

به گفته او، نمایشگاه‌های ارزان قیمت یا رایگان از حیث اجاره بهای فضا و سکوی فروش برای کسب و کار‌ها نیز پس از برگزاری نمایشگاه در تهران با صدور ابلاغیه در مراکز استان‌ها با همکاری وزارت صمت برگزار خواهد شد.
برگزاری جشنواره مد و لباس فجر بزرگترین رویداد کشور
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بدون اشاره به زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر نیز ابلاغ آیین‌نامه جدید این جشنواره با تاکید بر نقش ویژند‌ها (برندها) و بازار را توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد و گفت: دبیر جشنواره و شورای سیاستگذاری آن نیز انتخاب و هفته آینده اعلام خواهد شد.

امامی از جشنواره مد و لباس به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه مد و لباس یاد کرد و گفت: این رویداد وابسته به جشنواره‌های موضوعی مانند فردخت است.

او تلاش اصلی جشنواره‌های مد و لباس را که با هماهنگی کارگروه ساماندهی مد و لباس در کشور برگزار می‌شود، تجمیع و ایجاد بستر لازم برای ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولیدکنندگان لباس برای ارائه طرح‌ها متناسب با سنت و اصالت‌های فرهنگی ایران برشمرد.

به گفته او، با وجودی که جریان ذائقه‌سازی و مدسازی متاثر از تحولات رسانه‌ها، جریان برون‌زایی دارد، رسالت بزرگ جشنواره‌ها ذائقه‌سازی برای مردم است که البته می‌تواند ظرفیت‌های طراحان را تجمیع کند.
انتقاد از نبود حضور تمامی طراحان در جشنواره ملی فردخت
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت با رویکرد پوشاک ایرانی اسلامی یادآور شد: فردخت در حوزه لباس اجتماع از حیث کمیت نمره ۲۰ و به لحاظ کیفیت نمره بسیار ممتازی را از نظر کارگروه مد و لباس دریافت خواهد کرد و باید غبطه خورد که چرا از سراسر کشور و طراحان ایرانی در این جشنواره مشاهده نشدند.

امامی تصریح کرد: این شورا آمادگی دارد آثار برگزیده فردخت را پس از دریافت مالکیت حقوقی صاحبان آن‌ها در بهترین گالری‌ها و نمایشگاه‌ها تهران و شهر‌های دیگر به نمایش بگذارد.

به گفته او، برگزاری جشنواره‌هایی مانند فردخت نقطه ضعف‌های نظام فرهنگ پوشاک کشور تا حد زیادی درمان و برطرف می‌کند.

امامی با تاکید بر اینکه وظیفه دارند این تلاش مردم کاشان را که اقدام ملی به ارمغان دارد، حمایت کرده و توسعه دهند افزود: برگزاری این جشنواره‌ها به لحاظ تخصصی، مکمل جشنواره مد و لباس فجر هستند.
تشکیل شورای فرهنگ عمومی منطقه کاشان
او در بخش دیگری از سخنانش وجود ظرفیت‌های بسیار در کاشان و نقش این منطقه در تحقق رویکرد زیست بومی‌گرایی و توسعه منطقه‌ای مبتنی بر فرهنگ، هنرو رسانه را تاکید و اضافه کرد: در آینده نزدیک شاهد تشکیل شورای فرهنگ عمومی منطقه کاشان خواهیم بود که البته امروز حکم رییس شورای فرهنگ عمومی برای شورای منطقه کاشان به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان تقدیم شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل شورای فرهنگ عمومی کاشان را نمادی از توجه جدی به زیست بوم‌های عمیق و پر اثر فرهنگی در کشور از جمله زیست‌بوم کاشان و این منطقه دانست و افزود: امید می‌رود این تجدید نظر‌ها و افق بلندتر نسبت به پیشتر مطلع رویکرد منطقه‌ای در تحول و توسعه فرهنگی شود.

سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری "فردخت" با محوریت تولید پوشاک ایرانی اسلامی ازسی‌ام مهر به مدت ۶ روز در فرهنگ‌سرای مهر کاشان برگزار شد.

محصولات ارائه شده در این نمایشگاه  آثار منتخب طراحان و خیاطانی بود که در قالب ۲۰۰ اثر در بخش مانتو اجتماع، ۱۰۰ طرح در بخش طراحی مجموعه پوشاک خانواده و فرم مدارس دخترانه و پسرانه ،همچنین ۳۲  پژوهش و طرح دانش‌بنیان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.