سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از شیوع شپش در مدارس با آموزش اولیا

اولیا راهکار‌های پیشگیری از شیوع شپش در مدارس چهارمحال و بختیاری را آموزش می‌بینند.

بهنام اسماعیلی رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سرعت انتقال بیماری شپش بالا نیست، اما ممکن است رشک یا همان تخم انگل از طریق لوازم‌التحریر، مقنعه یا لباس منتقل شود در این خصوص از مدیران و مراقبین سلامت مدرسه خواسته شده موارد لازم را به اولیا آموزش دهند.

وی افزود: هر ساله با شیوع فصل سرد سال انگل پدیکولوس یا شپش در سطح مدارس شیوع پیدا می‌کند که این آمار در مدارس ابتدایی و بین دانش‌آموزان دختر مدارس بالاتر است.


بیشتر بخوانید


اسماعیلی اضافه کرد: در مدارس شهری با همکاری مدیران و مراقبین سلامت و در مدارس روستایی با کمک نیرو‌های جامعه سلامت و خانه‌های بهداشت معاینات دانش‌آموزان دختر در سه دوره تحصیلی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: خارش شدید و آزاردهنده سر، برجستگی‌های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه‌ها که این برآمدگی‌ها ممکن است پوسته پوسته شده یا ترشح داشته باشند و وجود ذره‌های سفید که در واقع تخم شپش هستند بر روی پایه مو‌ها که به‌سختی کنده می‌شوند از علائم دچار شدن به شپش سر است.

اسماعیلی ادامه داد: پس از معاینات دانش‌آموزان مبتلا یا مشکوک به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شوند و شامپوی پِرمِترین عموما به صورت رایگان در اختیار این دانش‌آموزان قرار داده می‌شود چون این شپش قابل انتقال است باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

وی گفت: دانش‌آموزان در کلاس کاپشن‌های خود را جدا از یکدیگر بگذارند و تاکید شده لباس‌ها به صورت جداگانه در کیسه‌های نایلونی قرار داده شود تا انتقال این انگل به حداقل برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.