سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۶۱۹ گواهی برای صادرات کالا

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور ۶۱۹ گواهی برای صادرات کالا از پنج مرز استان در سال جاری خبر داد و گفت : صادرات کالا آبرو کشور است به همین خاطر تمام قوانین و مقررات استاندارد برای صدور گواهی کالا‌های صادراتی با حساسیت بالا در نظر گرفته می‌شود.

مهدی حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تایید گواهی استاندارد ۲۹۶ مورد کالای وارداتی از مرز‌های استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

وی یکی از وظایف واحد ارزیابی کیفیت کالا‌های صادرات و واردات نظارت بر کیفیت و ماهیت و نوع کالا‌های قاچاق دانست و بیان داشت: پس از کشف کالا‌های قاچاق این بخش از اداره کل استاندارد استان کرمانشاه به سنجش و ارزیابی ماهیت و نوع، کیفیت و کمیت کالای قاچاق می‌پردازد و گزارش را برای تعیین تکلیف و تصمیم گیری به دستگاه‌های قضایی ارسال می‌کند.

حسین‌پور اضافه کرد: حتی کالا‌هایی که اداره اموال تملیکی برای واگذاری در اختیار دارد باید ابتدا به تایید و سنجش این حوزه اداره کل استاندارد برسد، زیرا قرار است به دست مصرف کنندگان برسد و باید از صحت، سلامت و ایمنی و یا بهداشتی و غیر بهداشتی آن اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به گستردگی و صدور۵۱ درصد صادرات ایران به کشور عراق از مرز‌های استان کرمانشاه افزود: یکی از محصولات مهمی که از مرز‌های استان کرمانشاه صادر می‌شود؛ فرآورده‌های نفتی است که در نیمه نخست سال اداره استاندارد کرمانشاه ۴۰۴ پرونده صدور صادراتی نفتی صادر کرده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.