سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ملی نذر آب پنج در شهرستان طبس اجرا شد

طرح ملی "نذر آب پنج" با هدف تامین آب پایدار مناطق محروم و ارائه کمک‌های معیشتی در شهرستان طبس اجرا شد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طرح ملی نذر آب پنج با سه هدف تامین آب پایدار، معیشت و ارتقای سطح سلامت جامعه اجرایی شده است که به مدت ۲ روز در شهرستان طبس خدمات‌رسانی می‌شود.

بخشی افزود: تامین آب پایدار در مناطق محروم نه به عنوان وظیفه بلکه به عنوان مطالبه‌گری در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امسال اولین سالی است که استان‌ها نیز در کنار استان‌های معین و پشتیبان در طرح ملی نذر آب فعالیت می‌کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در کنار فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر در تامین آب پایدار یکی از روستا‌های بخش دیهوک شهرستان طبس، استان‌های خراسان رضوی و گلستان هم به ترتیب در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان نسبت به تامین آب پایدار فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: در کاروان نذر آب پنج شاهد حضور متخصصان داخلی، زنان و زایمان، دندانپزشک، اعصاب و روان و پزشک عمومی در مناطق هدف هستیم و تمامی خدمات درمانی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

بخشی از توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان و ۱۷۹ بسته نوشت‌افزار به ارزش ۷۶ میلیون تومان خبر داد و گفت: در این مدت توسط جمعیت هلال احمر ۲ کیلومتر لوله‌گذاری در منطقه صورت گرفته که ضمن تامین آب پایدار در یکی از روستا‌ها شاهد تامین آب در سایر روستا‌ها توسط شرکت آب و فاضلاب خواهیم بود.

وی بیان کرد: طرح ملی نذر آب تاکنون در شهرستان‌های درمیان، سربیشه، خوسف، نهبندان و طبس با مشارکت استان‌های اصفهان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، یزد، همدان و سمنان اجرایی شده است.

طرح ملی "نذر آب چهار" شهریور سال گذشته در استان‌های درگیر با خشکسالی و کم‌آبی از جمله خراسان جنوبی اجرا شد.

طرح نذر آب از چند سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و شرق کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد و در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهر‌های درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان، ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.