سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازنگری بیش از ۳۷۰ استاندارد ملی در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل از بازنگری بیش از ۳۷۰ استاندارد ملی در اردبیل خبر داد.

هاشم علایی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور، مسئولیت تعیین، تدوین و نشر استاندارد‌ها را بر عهده دارد، گفت: بررسی استاندارد‌هایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها بطور مداوم انجام می‌گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱، بازنگری ۳۷۶ استاندارد ملی که شاهد تحقق ۳۸۸ درصدی در این زمینه می‌باشیم.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استاندارد‌های ملی، به روزرسانی و ارتقاء کیفیت استاندارد‌های ملی مطابق با نیاز‌های جامعه می‌باشد گفت: اغلب بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌های شیمیایی، صنایع غذایی، مکانیک، مصالح ساختمانی، فناوری ارتباطات، برق و الکترونیک و مواد معدنی می‌باشد.

علایی در ادامه گفت: علاوه بر بازنگری استاندارد‌های ملی، یک مورد مشارکت در تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های بین المللی نیز در شش ماهه سال جاری انجام گرفته است.

او بیان کرد: اداره کل استاندارد استان اردبیل موفق به فعال سازی یک کمیته فنی متناظر در تدوین استاندارد‌های بین المللی TC۱۲۱/SC۸ با عنوان وسایل قطع و وصل فرمان و ملحقات آن‌ها برای ولتاژ پایین شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.