سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت نیروگاه در چهار هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی آذربایجان شرقی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به نیاز استان چهار هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی برای ساخت نیروگاه در ۱۲ شهرستان شناسایی شده است.

آقای داوودی گفت: شهرستان‌های تبریز، میانه، هشترود و چاراویماق از جمله شهرستان‌هایی است که اراضی منابع طبیعی برای ساخت نیروگاه شناسایی شده است.

وی گفت: برای رفع مشکلات ۳۰ واحد معدنی آذربایجان شرقی که از گذشته مشکل داشتند نیز از منظر منابع طبیعی اقدام شده است و اولویت اداره کل منابع طبیعی حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی استان است و متخلفان به اراضی منابع طبیعی نباید به راحتی بتوانند به این عرصه‌ها دست اندازی کنند اما این اقدامات تعاملی و توسعه‌ای با همین نگرش انجام شده است.

آقای داوودی ادامه داد: در بخش تولید و صنعت نیز ۲ هزار هکتار زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی و یکی از صنایع مهم غذایی استان واگذار شد تا سرمایه گذاری در آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی با اقدامات حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی به ارزش پنج هزار میلیارد تومان به نفع دولت اعاده و اسناد متصرفان ابطال شده است.

وسعت آذربایجان شرقی چهار میلیون و ۵۶۰ هزار هکتار است که ۶۵ درصد این مساحت جزو اراضی ملی به شمار می‌رود و تاکنون برای ۹۶ درصد آن کاداست (نقشه برداری ثبتی) تهیه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.