نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: سامانه ۱۳۷ یکی از رویکردهای جدید در استفاده از فناوریهای نوین در حوزه مدیریت شهری است که دارای مزایای فراوانی از جمله ایجاد مرکز هدایت و کنترل ساماندهی فوریتهای خدمات شهری، شناخت مسایل و مشکلات مردم، مداخله بهنگام شهرداریها و در نهایت برقراری و ایجاد پل ارتباطی مستقیم بین شهرداری و شهروندان و افزایش رضایتمندی آنان است.
او در خصوص تبدیل سامانه ۱۳۷ به مرکز واکنش سریع گفت: مرکز واکنش سریع به این معنی است که وقتی شهروند از طریق سامانه ۱۳۷، معضل، مشکلات محله ای، منطقهای یا شهری از قبیل ایجاد چاله، نامناسب بودن آسفالت، افتادن یا شکستگی درخت و... را گزارش میدهد، ظرف یک مدت زمان مشخص و کوتاه، رفع خطر شود و نتیجه از سوی اپراتور سامانه ۱۳۷ به شهروند اطلاع داده شود.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشها کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پیگیر تبدیل این سامانه به مرکز واکنش سریع هستند تا عملکرد این سامانه، مطلوب و مورد رضایت شهروندان قرار گیرد.