سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناهماهنگی کاخ سفید و سنای آمریکا در خصوص قانون حمل سلاح

در حالی که کاخ سفید خواستار افزایش مقابله با حمل سلاح است سنای این کشور در تصویب قانون ممنوعیت استفاده از سلاح تعلل می‌کند.

به دنبال تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر «سنت لوئیس» ایالت «میزوری» آمریکا، «کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید این «خشونت بی‌معنی» را محکوم دانست و خواستار افزایش تدابیر در زمینه ممنوعیت سلاح شد.

به گزارش آکسیوس، ژان پی‌یر، با اشاره به این تیراندازی که در آن سه نفر کشته شدند، گفت: «هرروزی که سنای آمریکا درخواست افزایش ممنوعیت سلاح در آمریکا را به میز ریاست جمهوری نمی‌برد، برای خانواده‌ها و جامعه‌ای که عواقب خشونت مسلحانه را چشیده‌اند زمان را بسیار به تعویق انداخته است.»

اوایل سال جاری میلادی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه امنیت سلاح خود را در واکنش به تیراندازی مرگبار و کشتار عمومی در تگزاس و نیویورک ارائه کرده است. کاخ سفید ممنوعیت سلاح را در ماه ژوئیه تصویب کرد، اما اکنون سنای آمریکا در تصویب آن تعلل می‌کند.

روز گذشته منابع خبری از این تیراندازی در مدرسه‌ای در سنت لوئیس خبر داده گفتند: «در تیراندازی مردی مسلح، یک دختر نوجوان و یک زن در تیراندازی دبیرستان مرکزی هنر‌های تجسمی و نمایشی در سنت لوئیس کشته شدند. همچنین مجروح شدن ۴ پسر نوجوان و سه دختر هم گزارش شد. مرد مسلح به سرعت توسط پلیس متوقف شد، تبادل تیراندازی صورت گرفت و مظنون نیز جان خود را از دست داد.»

مدارس دیگر در این منطقه برای باقی روز تعطیل شدند و فعالیت‌های فوق برنامه نیز متوقف شد.

داده‌های آرشیو خشونت با سلاح گرم در آمریکا این مدرسه در سنت لوئیس را یکی از ۵۸۱ مکان‌هایی نام برده که در سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون هدف خشونت مرگبار اسلحه قرار گرفتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
ان شالله که به توافق نرسند و هی مردم آمریکا مسلح بشوند برای روزی که جنگ داخلی اتفاق ببفته و دنیا از دست این ایالات متحده راحت بشن و دیگر نامی از آنها در تاریخ نباشد مثل امپراطوری های از یاد رفته