سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مویدی:

۱۴۶۰ تن گوشت قرمز در بیضا تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی بیضاء از تولید ۱۴۶۰ تن گوشت قرمز در هفت‌ماهه امسال به ارزش ناخالص ۲۷۷۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

صدیقه مویدی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ واحد گاوداری شیری و پرواربندی صنعتی و همچنین ۲۲ واحد گوسفند داشتی و پرواربندی صنعتی در بیضا وجود دارد، گفت: تعداد زیادی از بهره برداران بخش دام به روش سنتی مشغول به فعالیت هستند.

او به جمعیت دام شهرستان هم اشاره کرد و گفت: جمعیت دام سبک (گوسفند و بز) ۱۵۰ هزار راس و جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله) ۲۰ هزار راس است.

مویدی گفت: ۵۰ درصد گوشت تولید شده از دام سبک و سنگین در داخل شهرستان مصرف و مابقی به سطح استان ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با وجود اینکه بیضا یکی از قطب‌های مهم در تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های دامی در سطح استان فارس به شمار می‌رود، ولی در سال جاری پدیده خشکسالی، کمبود نهاده‌های دامی و خوراک دام و محدودیت چرای در مراتع شرایط بسیار دشواری برای تولید کنندگان فرآورده‌های دامی در این شهرستان ایجاد کرده است.

به گفته او، در سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین این شهرستان با هدف توزیع عادلانه خوراک دام، پایش شدند.

پیش بینی تولید ۳۱۲ تن به در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: از نیمه مهرماه برداشت به از سطح ۲۶ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شد.

مویدی با اشاره به میانگین ۱۲ تنی این میوه در هر هکتار باغ گفت: پیش بینی می‌شود تا نیمه آبان ماه بالغ بر ۳۱۲ تن محصول جمع آوری و روانه بازار مصرف شود.

به گفته او، این محصول علاوه بر باغ‌های به، به صورت تک درخت، بین درخت‌های اصلی باغ و به صورت حاشیه کاری در اکثر مناطق بیضا کاشت می‌شود.

مویدی گفت: عمده ارقام درختان "به" کشت شده در شهرستان شامل: شیشه‌ای و محلی است.

او گفت: این میوه به شکل برگه خشک شده، مربا و چای "به" فرآوری و به بازار فروش عرضه می‌شود همچنین دانه‌های "به" نیز به عنوان یک داروی گیاهی در طب سنتی به مصرف می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای تهیه مربا، کمپوت و آب میوه به علاوه بر اشتغالزایی باعث تعادل قیمت به و افزایش تولید این میوه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.