سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقاء شادی و نشاط بین مردم کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از برنامه ریزی برای ارتقاء شادی و نشاط بین مردم کرمانشاه با ایجاد اشتغال، برگزاری جشنواره‌های مختلف و ارائه خدمات گردشگری رایگان به دانش آموزان و دانشجویان خبر داد.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در نشست امروز (دوم آبان) شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، از جذب اعتبارات کلان برای تحول در حوزه‌های مختلف استان خبر داد و گفت : با اجرای پروژه‌های بزرگ از محل این اعتبارات، اتفاقات و تحولات بزرگی برای استان در پیش است.

وی یکی از اهداف مهم این پروژه‌ها را بحث ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد و افزود: بدنبال ایجاد اشتغال، نشاط عمومی و شادابی که روی آن تمرکز و ورود جدی کرده ایم هم بوجود خواهد آمد.

استاندار کرمانشاه گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال، باید برنامه‌هایی را هم برای افزایش شادی و نشاط عمومی در جامعه و تخلیه هیجانات جوانان اجرا کنیم که در این رابطه دانشگاه ها، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی استان باید به صورت جدی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌تواند به ارتقاء شادی و نشاط در جامعه کمک کند، گفت: از برگزاری جشنواره‌هایی که برای مردم شادی آور باشد، حمایت می‌کنیم.

امیری مقدم با تاکید بر اینکه باید کانون خانواده را گرم نگه داریم، گفت: در این راستا طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها را در دستور کار قرار داده ایم تا سرپرستان خانواده‌ها بتوانند زمان بیشتری را در کنار خانواده خود سپری کنند و از نقاط دیدنی کرمانشاه بازدید داشته باشند.

وی اضافه کرد: در نظر داریم خدمات گردشگری را برای دانشجویان و دانش آموزان رایگان کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی که توسط دولت در استان انجام می‌شود را باید برای مردم بازگو کرد، گفت: باید با بازگو کردن اقدامات انجام شده از طریق رسانه ها، مردم را به آینده امیدوار کنیم.

وی با بیان اینکه کم کاری‌هایی در حوزه فرهنگ عمومی صورت گرفته، گفت: در حوزه‌های فرهنگی باید هدفمند و با روش‌های بروز و متناسب با زمان پیش برویم.

وجود بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در استان، اظهار کرد: بصورت میانگین برای هر ۱۴ دانش آموز یک معلم داریم که آمار بسیار خوبی است و در برخی از مناطق همچون روستا‌ها هم گا‌ها برای یک دانش آموز یک معلم داریم.

وی به بازگشایی مدارس پس از حدود سه سال اشاره کرد و گفت: طی این مدت که درگیر کرونا بودیم، دانش آموزان را درگیر فضای مجازی کردیم که پیامد‌های منفی هم بدنبال داشته و اکنون هم دشمن با ایجاد اغتشاشات و کشاندن آن‌ها به دل مدارس و دانشگاه‌ها و تعطیلی آن‌ها می‌خواهد این روند را ادامه دهد.

محمدی به رویکرد‌های آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: باتوجه به تعطیلی سه ساله مدارس، رویکرد مهم ما در حوزه‌های تربیتی و مهارت آموزی مبتنی بر سند تحول بنیادین آمورش و پرورش خواهد بود که مورد تایید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در این راستا بویژه در حوزه تربیتی دو طرح را در دستور کار قرار داده ایم که یکی از آن‌ها اجرای برنامه‌های راهیان نور و دیگر طرح پیشرفت گردی است که قرار است به منظور آشنایی دانش آموزان با پیشرفت‌های استان در حوزه‌های سدسازی و کارخانجات اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای اجرای طرحی با عنوان "شهید خرازی" هم نام برد و گفت: باتوجه به شکافی که طی سال‌های اخیر به واسطه گسترش فضای مجازی بین فرزندان و اولیای آن‌ها در خانواده‌ها بوجود آمده، به دنبال این هستیم تا با اجرای طرح شهید خرازی این شکاف را ترمیم کنیم.

به گفته این مسئول در روز‌های پنجشنبه و جمعه که مدارس تعطیل هستند، مقرر شده تا سالن‌های وررشی مدارس استان را روز‌های پنجشنبه برای مادران و دختران و روز‌های جمعه برای پدران و پسران دانش آموز قرار دهیم تا بصورت رایگان در کنار هم از آن‌ها استفاده کنند.

حضور نوجوانان و جوانان در اغتشاشات اخیر

محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به حضور نوجوانان و جوانان در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر کار فرهنگی چندانی برای این نسل انجام نشده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این جوانان به منظور تخلیه هیجانات وارد آشوب‌ها و اغتشاشات شده اند، گفت: متاسفانه در شهر کرمانشاه هیچ زیرساختی برای تخلیه هیجانات جوانان احداث نکرده ایم، بنابراین همه دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک کنند و سنگ اندازی نکنند.

سهیلی تصریح کرد: از طرفی ما روی هویت ملی ایرانی اسلامی نسل جدید خود کار نکرده ایم و تقویت نشده، بنابراین باید این نسل را با تاریخ کهن و فرهنگ غنی خود آشنا کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.