سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید در رسیدگی به تخلفات ماده ۱۴ حوزه حمل و نقل

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از تشدید رسیدگی به تخلفات ماده ۱۴ حوزه حمل و نقل استان خبر داد.

ابوالفضل صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران رسیدگی به تخلفات ماده ۱۴ حوزه حمل و نقل مانند رسیدگی به تخلفات در خصوص دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض، لغو و غیرفعال کردن کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در استان تشدید شد.

او افزود: در پی افزایش تخلفات حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز (تناژ بسیار بالا) وسایل نقلیه‌ای که رانندگان آن‌ها فاقد کارت هوشمند بوده، این اقدام در دستور کار قرار گرفت.

صفری گفت: درصورت ارتکاب تخلف واگذاری وسیله نقلیه به راننده فاقد مدارک مجاز و معتبر مانند کارت هوشمند راننده، برگ سلامت، گواهینامه رانندگی مجاز ازسوی مالک ناوگان (بند ۴ ماده ۱۴) و همچنین تکرار حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز وسیله نقلیه (بند ۱۶ ماده ۱۴)، با دعوت از مالک وسیله نقلیه در کمیسیون رسیدگی به تخلفات و با توجه نوع، دفعات و تکرار تخلفات نسبت به غیر فعال نمودن کارت هوشمند ناوگان مربوطه تا مدت حداکثر یکسال اتخاذ تصمیم خواهد شد.

او اشاره به این موضوع که این اقدام در جهت صیانت از سرمایه‌های ملی راه‌ها و ابنیه‌های فنی، افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای، کاهش تصادفات و تلفات بوده، افزود: جهت تشدید برخورد با متخلفین بخش حمل و نقل عمومی، از این پس پرونده مالکین وسایل نقلیه نیز در دستور کار دبیرخانه کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان موضوع ماده ۱۴ در اداره کل قرار می‌گیرد.

صفری گفت: لغو کارت هوشمند ناوگان و رانندگان یکی از راه‌های اساسی برای جلوگیری از ارتکاب تخلف می‌باشد.

او افزود: در صورت لغو کارت هوشمند ناوگان مالکین وسیله نقلیه، آنان از خدمات حمل و نقلی مانند دریافت بارنامه، دریافت لاستیک، شارژ کارت سوخت به علت عدم پیمایش محروم خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.