سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره هواشناسی کاشان:

دشت کاشان، ۶ درجه سرد می‌شود

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار همراه با کاهش دما طی روزهای آینده در مناطق مختلف دشت کاشان است.

عباس ارغوانی گفت: دمای حداکثر امروز ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر است که در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۲۸ و۲۴ درجه خواهد بود و پدیده غالب جوی به صورت نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او تصریح کرد: دمای هوای حداکثر در روز‌های پنجشنبه این هفته  تا یکشنبه آینده به ترتیب ۲۵، ۲۷ و ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود و بارش پراکنده در مناطق کوهستانی برای روز پنجشنبه قابل پیش‌بینی است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: باغداران انار و خرمالو با توجه به احتمال تغییر شرایط دمایی برای جلوگیری از آفت مگس مدیترانه نسبت به برداشت محصول در زمان مناسب اقدام کرده و سپس باغ را به‌صورت کلی و پوششی سم‌پاشی کنند.

ارغوانی تأکید کرد: زعفران کاران در مناطق دشتی، با توجه به شرایط مناسب دما، نسبت به آبیاری اول محصول اقدام کنند و گلخانه داران با احتمال کاهش ناگهانی دما، برای تأمین سوخت مورد نیاز از هم‌اکنون برنامه‌ریزی داشته باشند.

او گفت: پسته کاران، پس از برداشت محصول خود، نسبت به عملیات محلول پاشی با فروتست اقدام کنند. همچنین غله کاران نسبت به آماده‌سازی زمین زراعی خود و کشت محصول برنامه‌ریزی کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: پنبه‌کاران با توجه به پیش‌بینی کاهش دما نسبت به افزایش فاصله آبیاری توجه داشته باشند و باغداران انار نیز برای آبیاری منظم و جمع‌آوری میوه‌های آلوده اقدام کنند.

ارغوانی تأکید کرد: روز‌های آخر هفته، فرصتی برای طبیعت‌گردی شهروندان است و به کوهنوردان سفارش می‌شود قبل از صعود، نسبت به همراه داشتن لوازم و لباس مناسب و برنامه‌های ارتباطی اقدام کرده و همراه با حضور مربی و راهنمایان کوهستان برنامه‌ریزی کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.