سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیری مقدم:

کشاورزان استان حق اجاره دادن زمین کشاورزی خود به کشاورزان سایر استان‌ها را ندارند

استاندار کرمانشاه گفت : کشاورزان استان حق اجاره دادن زمین کشاورزی خود به کشاورزان سایر استان‌ها را ندارند و در اینصورت کلیه خدمات ارائه شده از آن‌ها سلب خواهد شد.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در جلسه قرارگاه جهادی بیانیه گام دوم انقلاب، گفت : استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری است که از این ظرفیت‌ها بصورت مطلوب استفاده نشده است.

امیری مقدم افزود: پیش از این کرمانشاه را به عنوان قطب گردشگری، دامپروری، علم، ورزش، فرهنگ و... می‌شناختند، اما به دلیل نبود مطالبه‌گری مردم از مدیران و مسئولین استانی این موقعیت از استان سلب شده که با تلاش و مطالبه‌گری خواهیم توانست این جایگاه را به کرمانشاه برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کار در کرمانشاه لطمه دیده است، گفت: مهمترین دغدغه ما در استان ایجاد اشتغال پایدار است که با فرهنگ‌سازی باید احیا و ترمیم گردد.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه از اراضی کشاورزی استفاده بهینه نمی‌شود، گفت: به منظور ایجاد اشتغال و کسب درآمد در استان، کشاورزان حق اجاره دادن اراضی کشاورزی خود را به کشاورزان سایر استان‌ها ندارند و در صورت تخلف کلیه خدمات ارائه شده از آن‌ها سلب خواهد شد.

وی ساماندهی حوزه گردشگری را یک راهکار مهم برای ایجاد اشتغال دانست.

امیری‌مقدم به بررسی پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها اشاره کرد و گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها در حال بررسی است و در صورت اجرایی شدن باید این روز به گردشگری خانواده‌ها اختصاص یابد.

امیری‌مقدم به کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۴ درصد در تابستان سال ۱۴۰۰ به ۱۳.۶ درصد در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: بازگشت واحد‌های نیمه تعطیل و راکد به چرخه اقتصادی و توسعه کارخانجات از عوامل کاهش نرخ بیکاری استان بوده است.

وی با تقدیر از ایجاد قرارگاه جهادی بیانیه گام دوم انقلاب در استان گفت: منتظر ارائه نظرات و پیشنهادات تمامی اعضای این قرارگاه در جهت رفع مشکلات استان در حوزه‌های مختلف هستیم و از این پیشنهادات استقبال خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.