سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ هزار تن سیب از باغ های مهاباد برداشت شد

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به شروع برداشت سیب از باغ های این شهرستان از اول مهر گفت: تاکنون ۹۰ هزار تن سیب از باغ های مهاباد برداشت و تحویل سردخانه‌ها شده است.

سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: علاوه بر سیب سردخانه‌ای حدود ۱۵ هزار تن نیز به عنوان سیب زیر درختی و صنعتی برداشت شده که بخشی به صورت تازه خوری و بخشی دیگر به صنایع تبدیلی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ مرکز مجوز خرید سیب صنعتی در این شهرستان را دریافت کرده‌اند، افزود: این ۲ مرکز از نقدینگی مناسب برخوردار نیستند و به همین دلیل در کنار آنها، ۱۰ مرکز غیرمجاز هم دایر شده که سیب زیردرختی باغداران را خریداری می‌کنند.

کریمی اضافه کرد: در این شهرستان ۲۵ واحد سرخانه با ظرفیت نگهداری ۱۲۵ هزار تن، فعال هستند و تا پایان برداشت سیب، آماده دریافت محصول باغداران هستند.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد تصریح کرد: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع «رد» و «گلدن» و سایر ارقام خارجی است بخاطر کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل، یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

وی در خصوص میزان باغات سیب این شهرستان گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۷۲۰ هکتار باغ سیب بارور و یک هزار ۲۲۱ هکتار باغ سیب غیرباور وجود دارد.

کریمی در خصوص کاهش چشمگیر سیب تولید شده در مهاباد افزود: سال گذشته بیش از ۱۴۵ هزار تُن سیب از باغات این شهرستان برداشت و تحویل واحد‌های سردخانه‌ای شده بود.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به کاهش قیمت سیب در مهاباد یادآور شد: هنوز قیمت سیب سردخانه‌ای تعیین نشده، اما قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز تازه خوری در بازار ۸۰ هزار ریال، سیب زرد ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ریال و سیب زیر درختی (صنعتی) هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.