سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان خبر داد؛

تحقق سازش در ۱۲ پرونده قتل عمد در کرمان

تقی زاده از برقراری صلح وسازش در ۱۲ فقره پرونده قتل عمد، طی ۶ ماهه اول امسال به همت شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان خبر داد.

مهدی تقی زاده با اشاره به اینکه عفو و بخشش از بالاترین فضایل اخلاقی است، گفت: از ابتدای امسال به همت و تلاش شعب زندان شورا‌های حل اختلاف استان کرمان، هزار و ۴۱۶ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه گشته است.

او با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف، علاوه بر وساطت در امر صلح و سازش در آزادی زندانی‌های استان کرمان هم نقش مهمی را ایفا کرده اند، افزود: خوشبختانه طی ۶ ماه گذشته، ۳۰۹ زندانی با مدد و کمک این نهاد، از زندان‌های استان آزاد و به جمع خانواده‌های خود بازگشته اند.

 معاون قضایی رئیس کل ومعاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان در خصوص پرونده‌های قتل که در شورا‌های حل اختلاف استان مورد صلح و سازش قرار گرفته اند،  بیان کرد: از پرونده‌های قتل که برای عفو و گذشت به شعب زندان شورای حل اختلاف استان ارجاع شده، ۱۲ مورد در ۶ ماهه امسال، پس از اخذ رضایت اولیای دم منجر به آزادی زندانی شده است.

او تصریح کرد: میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان شهریور امسال، ۲ هزار و ۶۱ فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز طی بازه زمانی ذکر شده، ۲ هزار و ۱۰۹ فقره گزارش شده است.

تقی زاده ، فلسفه وجودی شورا‌های حل اختلاف را ایجاد صلح و سازش و کم کردن ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی برشمرد و گفت: از ابتدای  امسال، پرونده‌های وارده شعب شورای حل اختلاف استان،  ۱۱۰ هزار و ۸۳۵ و پرونده‌های مختومه نیز ۱۰۹ هزار و ۹۴۸ فقره بوده است.

به گفته او امسال از ۳۲ حوزه قضایی، ۲۱۹ شعب از شورا‌های حل اختلاف طی ۲ مرحله بازرسی به عمل آمده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۱۰۱ شعبه صلحی، ۱۲۷ شعبه رایی، ۸۴ شعبه روستایی و ۴۴ شعبه اجرای احکام درحال رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.