سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهمیه ۴۰۰ هکتاری کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از سهمیه ۴۰۰ هکتاری استان برای اجرای طرح زراعت چوب در سال جاری خبر داد.

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب با دو گونه اکالیپتوس و صنوبر در استان کرمانشاه، گفت : در شهرستان‌های گرمسیری استان مثل قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب گونه گرمسیری اکالیپتوس و در شهرستان‌های سردسیر سنقروکلیایی، کنگاور، صحنه، هرسین، کرمانشاه، دالاهو و اسلام آبادغرب گونه صنوبر کشت خواهد شد.

جلیلیان با بیان اینکه سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه اجرایی شد، افزود: امسال سهمیه استان برای اجرای این طرح ۴۰۰ هکتار اعلام شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه حفاظت از جنگل‌های طبیعی را یکی از مهمترین اهداف توسعه زراعت چوب عنوان کرد و افزود: این طرح در راستای جلوگیری از نابودی جنگل‌های طبیعی اجرا و می‌کوشد با تامین چوب مورد نیاز کارخانجات و صنایع چوبی از نابودی جنگل‌های طبیعی جلوگیری کند.

جلیلیان اضافه کرد: زراعت چوب علاوه بر اینکه نقش مهمی در ایجاد فضای سبز دارد، می‌تواند در مهار ریزگردها، تولید اکسیژن و جذب دی‌اکسیدکربن نیز تاثیر داشته باشد.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: بهره بردارانی که تمایل داشته باشند در اراضی زراعی خود زراعت چوب داشته باشند، در صورت برخورداری از زمین و آب می‌توانند درخواست خود را به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها ارائه داده و پس از تشکیل پرونده نهال رایگان دریافت کنند.

جلیلیان یادآور شد: در این طرح به متقاضیان مشاوره‌های فنی قبل از کاشت، حین کاشت و بعد از کاشت و مراقبت ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان کرمانشاه ۱۷۰۰ هکتار توده سرپای زراعت چوب از سنوات گذشته داریم، گفت: قابلیت استحصال چوب این سطح در حال حاضر نزدیک ۲۰ هزار مترمکعب است.

وی با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه در زراعت چوب در کشور، گفت: بعد از استان‌های شمالی که به واسطه جنگلی بودن در حوزه زارعت چوب پیشرو هستند، سومین استان پیشرو در زمینه زراعت چوب در کشور هستیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.