سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی در استان راه اندازی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصان و معتمدین جامعه پزشکی استان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

حسین رجبی در دیدار با اعضاء هیات‌های نظام پزشکی استان قزوین که در محل دادستانی انجام شد، گفت: سازمان نظام پزشکی یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین سازمان‌های غیردولتی محسوب می‌شود و این نهاد به عنوان یک تشکل مردمی در نظام‌مند کردن حوزه سلامت و شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قدرت در بخش سلامت نقش اساسی دارد.

وی افزود: نظام پزشکی در واقع مرجع رسیدگی به منازعات اشخاص و پزشکان در مسائل درمانی است و از این حیث نظر کارشناسی هیئت‌های انتظامی نظام پزشکی در سرنوشت پرونده‌های قضایی تاثیرگذار است و به همین خاطر این سازمان کمک کار دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

این مقام قضایی استان اضافه کرد: در حال حاضر ارتباط دستگاه قضایی با سازمان نظام پزشکی پس از تشکیل پرونده‌های قضایی و ارجاع آن‌ها به این سازمان است، اما باید ساز و کاری تبیین شود که این سازمان در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی نیز ایفای نقش کند.

رجبی همچنین اظهار داشت: شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصان و معتمدین جامعه پزشکی استان به زودی راه اندازی می‌شود، تا موارد مطروحه و منازعات میان اشخاص و پزشکان ابتدائاً به این شورا ارجاع شود و اعضاء این شورا در راستای حل و فصل میان اصحاب دعوا تلاش کنند و در صورت عدم سازش پرونده قضایی تشکیل شود.

این مقام قضایی استان یادآور شد: احدی از قضات دادسرای قزوین نیز به عنوان نماینده ویژه دادستان در امور سازمان نظام پزشکی تعیین شود، تا به صورت مستمر با این سازمان ارتباط داشته و مسائل و موضوعات را پیگیری کنند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: نقش نظارتی سازمان نظام پزشکی در حوزه سلامت باید پررنگ‌تر شود و شاید این موضوع نیازمند روزآمدی قوانین این حوزه باشد و قطعاً هرچقدر نظارت‌های این سازمان بر جامعه پزشکی بیشتر شود شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود و بدون شک دستگاه قضایی استان نیز از تمامی ظرفیت‌های قانونی در این حوزه استفاده خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.