سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام خبر داد

نقش موثر مشاوران در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام گفت: نقش مشاوران در کاهش پرونده‌های قضائی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوس بوده است.

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام گفت: مشاوره و راهنمایی یک راهبرد نیرومند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و سهم عمده‌ای در حفظ نظم و امنیت دارد و با پیشگیری از انحرافات، آسیب‌ها، ناهنجاری‌های روانی ، خانوادگی و اجتماعی به تامین و توسعه امنیت اجتماعی و گسترش آن در جامعه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: نقش مشاوران در کاهش پرونده‌های قضائی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوس بوده است.

سرهنگ یاسمی مطرح کرد: رسیدگی به جزئیات پرونده‎ ها در کلانتری‌ها صورت می‌گیرد که با بهره گیری از مشاور و مددکار اجتماعی ارجاع پرونده به سایر دوایر کلانتری و دستگاه قضایی نیز کاهش می‌یابد و در کنار آن از وقوع بسیاری از جرائم نیز پیشگیری می‌شود.

وی بیان کرد: مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان در موضوعات خانوادگی، حقوقی و نزاع و درگیری و سایر موضوعات مبتلا به جامعه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان می‌باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام به معرفی سامانه پلیس پاسخگو مرکز مشاوره آرامش، اشاره کرد و گفت:همشهریان ایلامی می‌توانند از خدمات مشاوره تلفنی این مرکز نیز استفاده کنند.

وی افزود: مصالحه پرونده‌ها موجب کاهش تردد شکات در محاکم قضائی و از طرفی کاهش ماموریت‌های غیرضروری پلیس می‌شود.

وی مطرح کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به کلانتری‌های استان در نیمه اول سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۹۳۲ پرونده بوده که از این تعداد ۸ هزار و ۴۶ پرونده شامل دوسوم پرونده‌ها به دوایر مددکاری اجتماعی ارجاع داده شده است که با تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های سطح استان تعداد ۶ هزار و ۳۳۲ پرونده معادل ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.