سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلخوش اباتری:

آثار بد فروش زمین‌های گیلان تا ۱۰ سال آینده مشخص می‌شود

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: به دلیل کم آبی و خشکسالی شاهد مهاجرت به استان‌های شمالی از جمله گیلان هستیم.

سید کاظم دلخوش اباتری به مشکلات حوزه جمعیت و پیری در گیلان اشاره کرد و گفت: هزینه‌های بالای زندگی و بیکاری و ناتوانی در تهیه مسکن جوانان موجب شده شاهد کاهش ازدواج و فرزندآوری در این استان باشیم.

او افزود: از طرف دیگر به دلیل کم آبی و خشکسالی شاهد مهاجرت به استان‌های شمالی از جمله گیلان هستیم که آثار بد این مهاجرت‌ها و فروش زمین‌ها تا ۱۰ سال آینده مشخص می‌شود.

به گفته نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، برای جوانی جمعیت مشوق‌های خوبی تعیین شده که دولت موظف به اجرای آنان است.

دلخوش تصریح کرد: این مشوق‌ها در حوزه وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری و مسکن و... است، برای زنان سرپرست خانوار نیز مجلس تسهیلات ویژه را جهت تهیه مسکن در نظر گرفته که در قانون برنامه هفتم پیش بینی خواهد شد.

پیگیری لایروبی آب بندان‌های کشاورزی صومعه سرا

او همچنین از پیگیری لایروبی آب بندان‌های کشاورزی صومعه سرا خبر داد و گفت: لایروبی رودخانه‌ها و انهار کشاورزی می‌تواند کمک موثری به انتقال آب به مزارع داشته باشد.

حق کشاورزان با واردات بی رویه برنج پایمال نشود

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به بحث کشاورزی برنج افزود: قیمت برنج در کشور به شدت افزایش پیدا کرده، اما این افزایش قیمت هرگز به جیب کشاورزان برنجکار نمی‌رود.

به گفته دلخوش، از طرفی دیگر هزینه‌های تولید این محصول افزایش زیادی داشته و شالیکاران گیلانی را با مشکل مواجه کرده است.

او تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم در بحث کشاورزی برنج، حق کشاورزان با واردات بی رویه برنج پایمال نشود و علیرغم هزینه‌های بالا، کشاورزان دچار مشکل نشوند.

منبع: خانه ملت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
عبدالهی
۱۷:۳۹ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
استفاده از زمینهای با ارزش شمال جز برای هتلسازی ، پژوهشگاه و دانشگاه ، بندر و ساخت شهرهای شیک و بلند مرتبه ساحلی کاری بسیار اشتباه و ضد محیط زیستی و ویرانگر برای این استان زیبا و دیگر استانهای زیبای شمالی است
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
تمام سواحل شمالی میبایست با برج سازی زیبا همچون دبی ساخته شوند زیرا در شمال زمین گم و با ارزش است و سواحل طلایی و در تجارت و ترانزیت کشورمان با کشور همسایه شمالی روسیه تاثیر گذارند و بر توسعه و ساخت هر چه بهتر بنادر و کشتی سازی و کشتیرانی های شمال افزود و به صادرات و واردات شمال کشورمان همچون گیلان و مازندران افزود