سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص احتمال بروز موج جدید ویروس کرونا در اواخر پاییز

 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: آمار جهانی کرونا در برخی از کشور‌ها سیر صعودی بیماری را نشان می‌دهد به گونه‌ای که سازمان بهداشت جهانی در خصوص احتمال بروز موج جدیدی از کرونا در  اواخر پاییز هشدار داده است.

 سیدمحمد علوی با ابراز نگرانی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در این استان گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان به کمترین حد خود رسیده است.

او ادامه داد: طبق گزارش مدیر مرکز بیماری‌های واگیر ایران، موارد کرونا در هفته اخیر سیر صعودی یافته و چهار شهر جدیدا به وضعیت قرمز و تعدادی از شهر‌ها نارنجی شده اند همچنین ضمن هشدار موج آنفلوآنزا به احتمال موج پاییزه کرونا اشاره شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان خوزستان پایدار و مطلوب است، گفت: موارد بیماری در هفته منتهی ۲۹ مهرماه نسبت به هفته قبل از آن ۲۷.۵ درصد کاهش یافته همچنین موارد بستری ۷۹ درصد کاهشی بوده است ضمن اینکه در طی هفته گذشته فقط یک مورد فوتی داشتیم.

آقای علوی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان تقریبا فراموش شده است، ادامه داد: با توجه به همرامی آنفلوآنزا با کرونا، می‌توان شاهد وضعیت خطرناکی در استان بود بنابراین توصیه ما این است که شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص زدن ماسک حتما انجام شود همچنین چرخه واکسیناسیون کرونا انجام و یا تکمیل شود.

او می‌گوید: افراد واجد شرایط مثل افراد زیر پنج سال و بالای ۶۵ سال و همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار حتما باید واکسن آنفلوآنزا را بزنند، زیرا در معرض خطر هر ۲ بیماری هستند.

 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: خوشبختانه پوشش واکسیناسیون بر علیه کرونا در استان به خوبی صورت گرفته، ولی افراد در معرض خطر حتما باید تا اواخر آبان ماه واکسن آنفولانزای خود را بزنند.

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.