سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ خط قرمزی در برخورد با متجاوزین به بیت المال نداریم

اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی راور با حضور کاربخش رئیس دادگستری و جمعی از مسئولین برگزار شد.

اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با موضوع؛ تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی و مبارزه با متصرفین اراضی به منظور جلوگیری از پدیده زمین خواری، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و نحوه برخورد قانونی با متخلفین با حضور کاربخش رئیس دادگستری، استوارزاده دادستان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

رئیس دادگستری راور در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مدیران عضو شورای حفظ حقوق بیت المال، در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بر لزوم برخورد قاطعانه و بازدارنده با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در برخورد با متجاوزین به بیت المال هیچ خط قرمزی نداریم.

کاربخش با اشاره به جرم تصرف عدوانی، اظهار داشت: از ارگان‌ها و مراجع ذیصلاح انتظار میرود که با متصرفین بیت المال برخورد قانونی کنند و ادارات ذیربط ضمن دقت در خصوص تغییر کاربری اراضی، املاکی را که مردم ناآگاهانه خریداری کرده اند تعیین تکلیف نمایند تا خدای ناکرده حق کسی تضییع نشود و از موازی کاری که موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده، اجتناب کرده و حتی الامکان مشکلات آنان از طریق غیرقضایی حل و فصل شود تا از ورودی پرونده‌ها به مرجع قضایی کاسته شود.

این مقام قضایی با تاکید بر لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه‌های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان، عنوان کرد: انتظار داریم این دستگاه‌ها در راستای تکالیف قانونی خود نظارت هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.