سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم استانداردسازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم استانداردسازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان، گفت : باید با شرکت‌هاش دانش‌بنیان جعلی مقابله کنیم.

مهدی حسین‌پور، مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد در کشور که پنج محور اصلی و ۲۲ ماموریت را سرلوحه کار خود قرار داده است، گفت : مهمترین هدف استاندارد از فعالیت‌هایی که دارد، بهبود زندگی مردم با ارتقا کیفیت کالا‌ها و خدمات است.

وی از استاندارد به عنوان مدعی العموم کیفیت یاد کرد و ادامه داد: تمرکز اصلی فعالیت‌های ما بر مباحث کیفی است و نه مباحثی کمی. به واقع کیفیت مهمترین خط قرمز ما است و در این زمینه تعارفی با هیچکس نداریم.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت جدی استاندارد بر کیفیت کالا‌ها و خدمات یاد کرد و گفت: اخیرا در سازمان ملی استاندارد موارد جدیدی با هدف ارتقا کیفی خدمات مورد تصویب قرار گرفته که یکی از مهمترین آن‌ها اجباری شدن خدمات پس از فروش خودرو‌ها است. همچنین اجباری شدن خدمات پس از فروش برای لوازم خانگی نیز در دست پیگیری است و تا پایان سال نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: خدمات پستی، سیستم آموزشی با اولویت مدارس ابتدایی، خدمات گردشگری، خدماتی که در بهزیستی ارائه می‌شود و ... نیز به زودی مورد رصد و نظارت استاندارد قرار خواهد گرفت.

مهدی‌پور از گستره فعالیت استاندارد هم یاد کرد که از تولید کالا در کارخانه‌ها و محصولات کشاورزی در مزارع تا سفره‌های مردم و ویترین مغازه‌ها را در برمی‌گیرد و یادآور شد: ما نیز در استان کرمانشاه همه این محور‌ها و اولویت‌ها را در برنامه خود قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم استانداردسازی را ابتدا از خود اداره کل استاندارد آغاز کنیم، گفت: یکی از مصادیق فعالیت‌های غیراستاندارد، ساختمان تازه تاسیس ما در قصرشیرین بود که در جریان زلزله سال ۱۳۹۶ خسارت جدی دید.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از پیگیری جدی برای تعیین تکلیف تخلفی که در این ساختمان صورت گرفته خبر داد و گفت: برخورد جدی با پیمانکار این ساختمان را در برنامه داریم.

حسین پور نظارت بر واحد‌های صنفی، دستگاه‌های توزین، نازل‌های سوخت و ... را جزیی از فعالیت‌ها و ماموریت‌های مهم استاندارد برشمرد که در استان با جدیت دنبال می‌شود و خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری که برای سال جاری صورت گرفته، استانداردسازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.