سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان:

توان موشکی کشور امکان تهدید و حمله دشمن را سلب کرده است

سردار فدا گفت: خودکفایی و توانمندی نیرو‌های مسلح به حد اعلا و ظرفیت تکمیلی رسیده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: کشوری که اول انقلاب نیازمند واردات سیم خاردار و تأمین تجهیزات توسط خارجی‌ها بود به شرایط و امکان و وضعیتی رسیده که با توکل به خدا و امام عصر (عج) و داشته‌ها و نقش‌آفرینی جوانان و نخبگان کشورمان توانستیم ثابت کنیم همین نیرو‌های مسلح ماهواره در مدار زمین قرار می‌دهند، پرنده‌های بدون سرنشین کشور‌های پیشرفته مثل آمریکا را ساقط می‌کنند و می‌توانند تحت کنترل قرار دهند؛ همین نیرو‌های مسلح با همین ظرفیت و امکانات توان موشکی و قدرت موشکی را به چنان ظرفیتی رسانده که دشمنان امکان تهدید و حمله به ما را ندارند.

فدا خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح امروز به واسطه توجه به علم و استفاده از ظرفیت علمی کشور کار را به جایی رساندند که پهپاد‌های ما قابلیت صادرات دارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: نقش و تأثیر علم و توجه به آن به خصوص در نیرو‌های مسلح جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد و سلسله مراتب هم پیش‌بینی شده است، به طوری که در سطح بین‌الملل، راهبردی و استراتژیک نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی بیان کرد: امروز در نیرو‌های مسلح مهندسی معکوس و استفاده از تجهیزات به غنیمت گرفته شده که ابتدای دفاع مقدس شروع شد، جایگاه ویژه‌ای دارد و امکان و ظرفیتی به وجود آورد که از توانمندی‌های نخبگان استفاده کنیم.

فدا عنوان کرد: امروز خودکفایی و توانمندی نیرو‌های مسلح به نسبت بقیه سازمان‌ها و دستگاه‌ها به حد اعلا و ظرفیت تکمیلی رسیده و نشان می‌دهد امنیت و دفاع از حدود و ثغور و مرز‌های از دیدگاه مسؤولان جایگاه ویژه دارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: امروز نیز زمینه فراهم است که مراکز آموزش عالی، دانشمندان، نخبگان، اساتید و افراد مختلف و حتی صنعت و بخش تولید به کمک نیرو‌های مسلح آمده که هم در این عرصه به خودکفایی برسیم هم بخش‌های تولیدات صنایع مختلف استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در امر بروزرسانی تجهیزات و تعمیر و نگهداری و فراهم کردن شرایط هم گام‌های خیلی خوبی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس هم اگر بخواهیم توانمندی‌های علمی توجه کنیم و نقش و جایگاه را بدانیم نقش و علم و ابتکار و خلاقیت جایگاهی ویژه داشته طوری که برای تجهیزات در دسترس با توجه به شرایط مختلف کاربری‌هایی اضافه و در نظر گرفته شد.

فدا با اشاره به حملات شیمیایی دشمن گفت: وقتی رژیم بعث در عملیات خیبر شروع به استفاده از موارد شیمیایی کرد مراکز تولید ماسک را راه‌اندازی کردیم، که مواد اولیه، قالب و بسیاری موضوعات را باید برای تولید ماسک جلو می‌بردیم همین یک ظرفیت و امکان و تجربه برای ما فراهم کرد که کشور به عنوان صادر کننده ماسک شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان افزود: در ساخت نیاز‌های مهندسی در عملیات‌های مختلف هم برای مقابله با شرایط سخت و موانعی که رژیم بعث برای ما فراهم کرده بود تلاش کردیم، نمونه آن پلی بود که در عملیات والفجر ۸ ساختیم و مورد تعجب و حیرت دنیا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همان طور که با توجه به تحریم‌ها و کمبود تجهیزات شرایط عملیات را طوری رقم می‌زدیم که با کمترین تلفات صحنه عملیات را اداره کنیم، در مقابله با هواپیما و انحراف موشک دشمن اقدامات ارزشمندی صورت گرفت و ظرفیت‌های فراهم شد تا امروز که از سیستم بازدارنده برخورداریم.

فدا ادامه داد: بخش اعظم توان، قابلیت و برتری نیرو‌های مسلح در کنار عوامل موثر بر توان رزمی مثل روحیه، معنویت و آمادگی جسمانی و رزمی برمی‌گردد به تجهیزات و امکانات در اختیار که بخش اعظم به واسطه توجه به دانش و علم و ظرفیت‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد، می‌تواند ما در میادین مختلف جنگ به برتری برساند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.