سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قم:

مسئولان به استعمار فضای مجازی کشور پایان دهند

امام جمعه قم گفت: مسئولان با تقویت و حمایت از پیام رسان‌های داخلی به استعمار فضای مجازی کشور پایان دهند.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه قم با اشاره به نقش فضای مجازی و روایت سازی وارونه از حوادث اخیر در کشور گفت: دشمن شیوه گسترش کنشگری را در مقابل رویداد‌های مختلف در کشور ما تکرار خواهد کرد و مسئولان باید با تقویت و حمایت از پیام رسان‌های داخلی به الزام شبکه‌های مجازی خارجی به رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین ایران به استعمار فضای مجازی توسط شبکه‌های غیر ایرانی پایان دهند.

او تلاش برای ارائه روایت درست از اتفاقات، تقویت و تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های مسئول و تسریع در خنثی سازی عملیات روانی دشمن با جریان‌های انقلابی را از مصادیق مقابله با دشمن برشمرد و افزود: در اغتشاشات اخیر تاثیرپذیری برخی نیرو‌های انقلابی از روایت سازی وارونه دشمن، بدخواهان را امیدوار کرد.

امام جمعه قم بر لزوم رصد، کنترل و مقابله با سرشاخه‌های آشوبگر تاکید و تصریح کرد: مردم ضمن حمایت از قوه قضاییه خواستار برخورد قاطع و قانونی با این افراد هستند.

آیت الله سعیدی با انتقاد از تاخیر شبکه‌های رسانه‌ای رسمی کشور در روشنگری و تنویر افکار عمومی در قبال اغتشاشات گفت: این سکوت و تاخیر منجر به واگذاری افکار عمومی به شبکه‌های فارسی زبان بیگانه شد.

او  گفت:رسانه‌های رسمی کشور باید با عبرت آموزی از توطئه‌های دشمن و بالابردن توان اطلاع‌رسانی به موقع، روایات صحیح را در اختیار مردم قرار دهند.

خطیب جمعه قم به دخیل بودن برخی چهره‌های مشهور در اغتشاشات اخیر هم اشاره کرد و افزود: با آن‌هایی که دعوت به آشوب و تخریب و یا کشف حجاب کردند باید قانونی و قاطع برخورد کرد و برخی چهره‌های مشهور هم که انتقاد کردند باید آن‌ها را نسبت به توطئه‌های دشمن و شرایط کشور آگاه کرد و از آن‌ها تعهد مستند گرفت تا در چنین حوادثی جو زده نشوند.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: مردم ایران بر خلاف برخی چهره‌های سرشناس در موضع گیری برابر اغتشاشات اخیر خوش درخشیدند.

امام جمعه قم همچنین با گرامیداشت ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود کریمه اهل بیت به شهر قم گفت هجرت تمدن ساز حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از مدینه به ایران موجب شد تا قم مرکز نشر معارف اسلامی و خاستگاه انقلاب اسلامی شود.

 در پایان نماز جمعه قم از تعدادی از دانش آموزان نخبه و استعداد برتر استان که در رشته‌های مختلف علمی و فرهنگی افتخار کسب کردند، تجلیل شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.