سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت چهارمین مرحله طرح مسکن جوانان در قشم

با حضور استاندار هرمزگان ساخت ۸۵۷ خانه در چهارمین مرحله طرح مسکن جوانان جزیره قشم آغاز شد.

استاندار هرمزگان در مراسم آغاز ساخت این طرح گفت: گفتمان دولت سیزدهم منطبق بر گفتمان رهبری مبنی بر پیشرفت توأم با عدالت است.

مهدی دوستی گفت: پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی و زیرساختی باید در کنار توجه به مردم و تأمین نیاز‌های آنان باشد و ترکیب و برقراری ارتباط موزون بین این دو وجه، وظیفه و کار دولت مردمی است.

او گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم وظیفه بر زمین مانده جمهوری اسلامی را در جزیره قشم به انجام رسانده و تغییرات حاصل از این حضور، بیانگر رویکرد متفاوت دولت سیزدهم در قیاس با سایر دولت‌ها است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم با اشاره به شعار دولت مردمی درخصوص مسکن ملی، گفت: در این مدت ما توانستیم در روستا‌های جزیره قشم که تا به حال هیچ طرح مسکن سازی در آن‌ها اجرایی نشده بود، طرح مسکن جوانان را در چهار مرحله از غرب جزیره عملیاتی کنیم و سعی داریم تا پایان سال، ۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی را صاحب مسکن کنیم.

افشار فتح الهی گفت: در چهارمین مرحله کلنگ زنی طرح مسکن جوانان جزیره قشم به وسعت ۳۹۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع، ۸۵۷ جوان در ۱۱ روستای جزیره صاحب مسکن می‌شوند.

او گفت: طرح مسکن جوانان جزیره در روستای کوشه به وسعت ۹۰ هزار مترمربع برای ۱۸۰ جوان، در روستای رمچاه به وسعت ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ۲۰۱ تن، در روستای مسن به وسعت ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ۳۳۱ جوان، در روستای دهخدا برای ۸۱ نفر در وسعتی بالغ بر ۴۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در روستا‌های شیب دراز، تنبان، جیجیان، کنارسیاه، نقاشه، برکه خلف و نخل گل در طرح هادی جمعاً ۶۴ جوان را صاحب خانه می‌کند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با آغاز چهارمین مرحله کلنگ زنی طرح مسکن جوانان جزیره قشم تاکنون در ۲۵ روستا، هزار ۸۷۰ جوان بومی صاحب زمین شده اند.

افشار فتح الهی گفت: با توجه به محدود بودن زمین در جزیره قشم و اهمیت حفظ این میراث برای آیندگان، متراژ‌های اختصاص یافته در طرح مسکن جوانان محدود خواهد بود.

او گفت: به محض اتمام مراحل واگذاری زمین‌ها به متقاضیان ثبت نام شده در مرحله اول، سامانه ثبت نام برای متقاضیان جدید باز می‌شود.

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز از همه مسئولان که در زمینه اجرایی شدن طرح مسکن جوانان جزیره تلاش کردند قدردانی کرد.

محمد آشوری، دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ضروریات اساسی شرایط حال حاضر کشور، بازسازی سرمایه‌های اجتماعی است و بهترین راه برای محقق سازی این خواسته، خدمتگزاری صادقانه به مردم است.

غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز خواستار افزایش وسعت زمین‌های واگذار شده به مردم جزیره شد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم هم از تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و مسکن جوانان قدردانی کرد.

برچسب ها: ساحت مسکن ، قشنم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.