سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق:

مدیران شهرستان برنامه شفاف در حیطه کاری خود ارائه دهند

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: مدیران شهرستان برنامه شفاف در حوزه کاری خود به مردم ارائه دهند تا مردم بدانند ۱۰ سال آینده چه اتفاقی در شهرستان می‌افتد.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته خود گفت: وقتی مدیری دارای برنامه شد، مردم او را بر اساس عملکردش مورد قضاوت قرار می‌دهند.

او بیان کرد: برخی ظرفیت‌ها و نعمت‌ها در شهرستان وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است و یکی از آن‌ها آفتاب و نور خورشید است که یکی از منابع تولید ثروت است.

سعادت‌فر ادامه داد: یکی دیگر از نعمت‌های شهرستان موضوع ۲ درصد معادن و صنایع است که بخش قابل توجهی از رشد شهر از آن ناشی می‌شود.

او تصریح کرد: جا دارد بخشی از این نعمت در مسیر سرمایه گذاری نیز هزینه شود که این خود باعث ارزش افزوده و رونق شهر می‌شود.

خطیب جمعه بافق گفت: نکته دیگر بحث تامین نیروی کار است که بعضی ادارات برای خدمت رسانی به مردم دچار مشکل هستند که باید پیگیری شود.

او با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: در یک نگرش کسانی هستند که شعار ایران دوستی می‌دهند، اما درواقع جان نثار غرب هستند و هیچ عشقی به حقایق میهن خود ندارند چراکه اسیر شهوت هستند و شهوت آن‌ها را کور و کر کرده است.

سعادت‌فر ادامه داد: نگرش دیگر منطبق بر واقعیت است به این معنی که در کنار مشکلات و مسائل کشور، از پیشرفت‌های عظیم آن غافل نیستند و آینده را آنگونه که واقعیت دارد، می‌بینند نه آنگونه که دشمن ترسیم می‌کند.

او خاطرنشان کرد: آینده این کشور آن است که کشورمان علاوه بر رسیدن به قله‌های اولیه پیشرفت، ایجاد تمدن اسلامی را در دنیا رقم می‌زند که دشمن از این موضوع احساس خطر کرده است.

امام جمعه بافق بیان داشت: عرصه امروز عرصه جنگ نرم است و جنگ نرم خیلی خطرناک‌تر از جنگ سخت است چراکه در جنگ نرم اگر دشمن غلبه کند، روح‌ها و ذهن‌ها قربانی می‌شوند.

او تصریح کرد: امروز پایه جنگ نرم با ابزار رسانه مبتنی بر اغتشاش اطلاعاتی است که آن مقدمه اغتشاش ادراکی است و اغتشاش ادراکی موجب اغتشاش حقیقی است.

سعادت‌فر افزود: امروز رسانه‌ها مطلبی می‌نویسند با تیتر غلط با تصویر غلط تا ادعا‌های خود را ثابت کنند درحالیکه خبر ماده اولیه تحلیل و قضاوت است و اگر خبر فاسد شد، تحلیل نیز فاسد می‌شود که باید مراقب خبر دروغ و ناقص باشیم.

او تأکید کرد: سواد رسانه‌ای امروز بسیار مهم است و اعتماد به رسانه‌هایی مانند صدا و سیما بسیار مهم‌تر است و معلمان، والدین و روحانیون وظیفه تبیین دارند و امروز باید حرف جوان را شنید و منطقی و با حوصله پاسخ داد.

او گفت: شعار زن زندگی را امروز سازمین مجاهدینی می‌دهد که اجازه انتخاب رنگ روسری خود و حجاب اختیاری را ندارند.

سعادت‌فر با اشاره به عوامل تحکیم خانواده گفت: از جمله عوامل تحکیم خانواده، درک متقابل زن و مرد نسبت به یکدیگر است که یک امر اکتسابی است و خود به خود اتفاق نمی‌افتد.

او ادامه داد‌: زن و مرد باید برای تحصیل درک متقابل تلاش کنند تا این درک اتفاق بیافتد و یکی از راه‌های کسب آن، این است که زن و مرد به کار یکدیگر اهمیت دهند و آن را محترم شمارند.

امام جمعه بافق اظهار کرد: یکی دیگر از نکات مهم در بحث تحکیم خانواده، مهارت در گفتگو است که مقدمه و پیش نیاز آن، خوب شنیدن است.

او افزود: حرف یکدیگر را خوب بشنوند تا به درستی تشخیص دهند که در غیر این صورت، قضاوت و اختلاف ایجاد می‌شود.

سعادت‌فر گفت: یکی دیگر از مواردی که باعث درک متقابل می‌شود این است ک مرد و زن بدانند همسرشان، نسبت به چه موضوعاتی حساس است و چه موضوعاتی او را ناراحت یا عصبانی می‌کند.

او خاطرنشان کرد: در کانون خانواده باید با داشتن حسن ظن و اجتنباب از سوء ظن، توجیه همسر خود در مورد مسائل مختلف را پذیرفت؛ البته کانون خانواده باید متعهد به صداقت و راست گویی باشد که این مقدمه‌ای برای حسن ظن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.