سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲۷۰ درصدی صدور اسناد حدنگاری کشاورزی در ۶ ماه نخست امسال

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ۶ ماه نخست امسال، صدور اسناد حدنگاری کشاورزی رشد ۲۷۰ درصدی داشته که رشد قابل توجه و بی‌نظیری است.

حسن بابایی گفت: با اتخاذ یک سیاست مناسب و استفاده از مدیران جهادی اقدامات بسیار خوبی را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شاهد بودیم.

وی  ادامه داد: در ۶ ماه نخست سال در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور اسناد حدنگاری کشاورزی رشد ۲۷۰ درصدی داشته که رشد قابل توجه و بی‌نظیری است.

بابایی عنوان کرد: روز گذشته در راستای اجرای کاداستر کشاورزی جلسه‌ای مشترک با مدیران کل اراضی سراسر کشور داشتیم که تمام استان‌ها حضور داشتند چالش ها، موانع و مشکلاتی که در زمینه صدور اسناد کشاورزی وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات خوبی نیز داشتیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: در سفر استانی به گلستان نشست منطقه‌ای بسیار خوبی برای استان‌های شمالی تشکیل داده شد که علاوه بر مدیران ثبتی استان مدیران امور اراضی نیز حضور داشتند.

بابایی عنوان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بحث صدور اسناد منابع ملی طی یک سال اخیر رشد ۸۲ درصدی را داشته است همچنین در بحث صدور اسناد منابع طبیعی ۹۸ درصد از عرصه‌های ملی دارای سند هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون اراضی زراعی از ۳.۳ دهم درصد به ۱۰ درصد رسیده است و یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی دارای سند هستند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم تا پایان سال با اجرای برنامه جامع نرم افزاری شاهد تحول عظیمی در حوزه آی تی باشیم.

بابایی اظهار کرد: در حوزه بنیاد مسکن و صدور اسناد روستایی با توجه به تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن داشته ایم در بسیاری از روستا‌ها بیشتر از برنامه تعریفی پیش رفته‌ایم به طوری که در همین راستا برنامه یکساله استان گلستان در ۶ ماهه اول سال محقق شده است امیدوارم صدور سند در تمام لایه‌های اراضی داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: یکی از راهکار‌های کاهش ورودی دعاوی حقوقی و کیفری بحث توسعه سند است و امیدواریم در سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه بند ۲۶ سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری را عملیاتی کنیم و به عنوان اولین سازمان موفق به اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان باشیم.

بابایی بیان‌کرد: امروزه بحث حد نگاری یکی از مسائل اساسی در شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای قضایی استان‌ها است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: قاضی ویژه حدنگاری که غالباً یکی از معاونان دادستان است در اکثر استان‌ها انتخاب شده است.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با حمایت و هدایت مسئولان عالی قضایی، بتوانیم سند تحول را در کمترین زمان ممکن پیاده سازی کنیم همچنین یک استراتژی خاصی را برای سنوات آینده عملیاتی کنیم.

بابایی گفت: همچنین در صدد هستیم بحث الکترونیکی کردن فرایندها، هوشمند سازی و دخالت احتمالی نیرو‌های انسانی را عملیاتی کنیم و معتقدیم یکی از راه‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت، هوشمند سازی و الکترونیکی کردن فرایند‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.