سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظام آبادی مطرح کرد؛

تاثیر کتاب‌خوانی بر آشنایی کودکان با فرهنگ اقوام ایرانی

مجری کودکان گفت: کتاب خواندن یکی از راه‌های شناخت فرهنگ قومیت‌هاست و هر چه مطالب شیرین‌تر باشد، در جذب کودکان و نوجوانان اثرگذار است.

مهرداد نظام آبادی، مجری کودکان در جشنواره «ایران عزیز» درباره نحوه آشنایی کودکان و نوجوانان با اقوام مختلف ایرانی گفت: یکی از راه‌های آشنایی کودکان با قوم‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور حضور در همین جشنواره‌هاست. کودکان در اینجا با آداب و رسوم شهر‌های مختلف ایران آشنا می‌شوند و پوشش‌ها، حرکات آیینی، موسیقی‌ها وغذا‌های هم‌وطن‌های کرد، لر، گیلکی، عرب و... را از نزدیک می‌بینند. 

وی ادامه داد: سفر کردن هم می‌تواند کودکان را با اقوام آشنا کند. از قدیم گفتند: «بسیار سفر باید کرد تا پخته شود خامی» وقتی کودک به همراه پدر و مادر سفر می‌کند با آداب و رسوم آشنا می‌شود. البته که  امروزه پدر و مادر مشغله زیادی دارند و اغلب در چند شیفت کار می‌کنند. نیاز به حمایت مسئولین است که مردم بتوانند اوقات فراغت بیشتری داشته باشند.

مجری کودکان افزود: در نهایت کتاب خواندن نیز یکی از این راه‌های شناخت فرهنگ قومیت‌ها است. هر چه در کتاب‌ها مطالب شیرین‌تر و زیباتر بیان شود در جذب کودکان و نوجوانان اثرگذار است.

مهرداد نظام آبادی درباره برنامه‌هایی که در جشنواره وحدت اقوام ایرانی برای کودکان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این جشنواره مصادف شده است با هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص)، به همین دلیل سراغ بازی‌هایی رفتیم که بچه‌ها بتوانند در آن بازی باهم  همکاری داشته باشند و چه برای کوچکتر‌ها و چه  بزرگتر‌ها پیام صلح و دوستی داشته باشد و آن‌ها را به آرامش و لبخند زدن و همدلی دعوت می‌کنیم. 

مهرداد نظام آبادی در پایان یادآور شد: امیدوارم این برنامه‌ها ادامه دار باشد و این ارتباط قطع نشود. جامعه ما به این نشاط و شادی نیاز دارد. خانواده‌ها برای شرکت در این برنامه‌ها لازم نیست هزینه زیادی کنند و این باعث می‌شود که خانواده‌ها در هر قشری بتوانند لحظات شادی را در کنار هم سپری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.