سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شمار مبتلایان به آنفلوانزا در زنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: امسال آمار مبتلایان در مهرماه شدید و افزایشی است.

مشهود تقیلو معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به روند افزایشی بیماری آنفلوانزا در این استان، گفت: این بیماری نسبت به کرونا و سرماخوردگی معمولی به صورت ناگهانی آغاز می‌شود و با علائمی مانند درد بدن، تب بالا و لرز و سرفه‌های خلط دار همراه است.

او با بیان اینکه این بیماری به شدت از طریق سطوح قابل سرایت است، افزود: شستشوی دست ها، در پیشگیری از ابتلا به این نوع ویروس حائز اهمیت است، بنابراین توجه به این مهم بیش از پیش اهمیت دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه به این مهم باید توجه داشت که بیماری آنفلوانزا حتی ریه‌های فرد بیمار  را هم درگیر می‌کند، ادامه داد: احتمال بدحال شدن بیمار وجود دارد و ممکن است حتی به فوت منجر شود.

تقلیو بابیان اینکه در حال حاضر تعداد افراد مبتلا به کرونا کاهش یافته است، گفت: این مهم سبب کاهش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در میان مردم شده و افزایش شیوع ویروس آنفولانزا را رقم زده است.

او ادامه داد: بیماران قلبی و عروقی، مبتلایان به آسم، بیماری‌های کلیوی و کبدی، متابولیک "دیابت"، افراد دارای مشکلات سیستم تنفسی، افرد دچار صدمات نخاعی، صرعی، عصبی و عضلانی، زنان باردار در سه ماهه دوم وسوم مقارن با فصل شیوع آنفلوانزا، کودکان ۶ ماهه تا چهار ساله نیز بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

گفتنی است آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آب ریزش بینی، گلودرد و سرفه ظاهر می شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.