سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی صد درصدی اتباع خارجی از دوره‌های سوادآموزی

صد درصد اتباع خارجی در بیرجند امسال تحت پوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفته اند.

ارباب کارشناس دفتر عالی کمیساریای عالی پناهندگان در بازدید از کلاس‌های سوادآموزی طرح کمیساریای خراسان جنوبی گفت: این استان به پناهگاهی امن برای مهاجرین افغانستانی تبدیل شده که به دلایل مختلف همه ساله به جمهوری اسلامی ایران پناهنده می‌شوند.

او افزود: خراسان جنوبی گام‌های بلندی را در زمینه برقراری عدالت آموزشی برداشته و توجه ویژه‌ای به سوادآموزی اتباع و پناهندگان می‌کند.

ارباب با بیان این که رسالت سوادآموزی توسعه سواد و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به منظور بهبود کیفیت زندگی جامعه مخاطب است، بیان کرد: دفتر اتباع و کمیساریای عالی پناهندگان در نظر دارد تا همه بی سوادان و کم سوادان را در فرصت دوم آموزش، تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار دهد.

طیبی سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: حجم تخصیص یافته به خراسان جنوبی امسال ۵۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۵۰ نفر در دوره انتقال است که این حجم در مرکز استان به طور صد درصد تحت پوشش قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


او از انعقاد تفاهم نامه‌ سه جانبه بین اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان نهضت سوادآموزی به منظور ارائه خدمات آموزشی و تربیتی در طرح آموزش اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

طیبی آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به منظور ارتقای حقوق شهروندی و برخورداری خانواده‌های اتباع از امکانات و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را یکی دیگر از طرح‌های مکمل سواد استان برشمرد و اظهار کرد: طرح‌های آموزشی نماز کلید بهشت، خواندن با خانواده و کلاس‌های مهارت آموزی شغلی نیز از دیگر طرح‌های تکمیلی اجرا شده است.

سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به عنوان مهد علم و دانش این آمادگی را دارد تا همه بی سوادان و کم سوادان اتباع را تحت پوشش قرار دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.